کد خبر: ۳۲۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 06 November 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تشکیل شورای هیئت‌های عزاداری یزد گفت:بیش از ۱۴۰۰ هیئت عزاداری ثبت شده در یزد فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدشریف حسینی‌کوهستانی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با مسئولان و مدیران فرهنگی استان یزد اظهار داشت: نظام جامع تبلیغ دین در استان یزد مستقر شده و در حال اجراست.

وی افزود: حمایت از موسسات قرآنی و تشکیل اتحادیه قرآنی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در استان یزد پیگیری شده و در حال حاضر در استان یزد اتحادیه قرآنی داریم که بالغ بر100 موسسه قرآنی فعال استان یزد در این اتحادیه حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: نکته دومی که در سازمان تبلیغات پیگیری می‌شود، بحث تشکل‌های دینی است که هیئت‌های مذهبی جزئی از این تشکلها به حساب می‌آیند و در حال حاضر بالغ بر 1400 هیئت عزداری دارای پرونده در سازمان تبلیغات در استان یزد فعالیت می‌کنیم.

حسینی‌کوهستانی خاطرنشان کرد: شوراهای هیئت‌های عزاداری با حضور رئیسان این هیئت‌ها و برگزاری انتخابات رسمی دارای مجوز از سازمان، در شهرستانهای استان یزد ایجاد شد، این شوراها به بررسی و تلاش در راستای رفع مشکلات هیئت‌های عزاداری می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 مداح در یزد فعالیت دارند، گفت: در ارتباط با مداحان استان یزد هم کانون مداحان را ایجاد کردیم و در شهرستان‌های مختلف این کانون در حال فعالیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این مطلب که امسال بالغ بر 400 نفر روحانی و مبلغ دینی از قم و تهران و مشهد به نقاط مختلف استان یزد اعزام شدند، تصریح کرد: اولویت ما برای اعزام مبلغ، مبلغان بومی یزد است که در قم مستقر هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار