در آخرین معاملات بازار سکه و طلای تهران، هر سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار ریال قیمت گذاری شد.
کد خبر: ۳۳۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 03 December 2016
به گزارش تابناک یزد، در آخرین معاملات بازار سکه و طلای تهران، همچنین هرنیم سکه 5 میلیون و780 هزار ریال و هرگرم طلای 18 عیار نیز 1میلیون و107 هزارو500 ریال خرید و فروش شد.

در پی توافق تاریخی روز چهارشنبه (١٠ آذر) اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت نفت بلافاصله در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.


برآوردهای چند روز اخیر حاکی از آن بود که تمایل عربستان برای معاف کردن ایران از کاهش تولید، کمرنگ شده و به همین دلیل قیمت نفت رو به کاهش گذاشته بود؛ اما در نشست روز چهارشنبه وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با همراهی عربستان ضمن اعطای این امتیاز به ایران توافق کردند که تولید اوپک را کاهش دهند که آثار آن بلافاصله در بازار نفت ظاهر شد.


همان طور که بازار نفت بلافاصله و پیش از اجرای تصمیم اوپک از این توافق متأثر شد (زیرا قیمت‌ها در بازار تحت تأثیر انتظارات تعیین می‌شود و از آنجایی که کاهش تولید اوپک، انتظارات بازار را در جهت کاهش عرضه نفت در آینده تغییر می‌دهد قیمت نفت رو به افزایش گذاشت) بازار ارز ایران نیز طبق قاعده باید از همین از روز پنجشنبه تحت تأثیر پیامد این تصمیم قرار بگیرد. چرا که افزایش قیمت نفت به مفهوم افزایش درآمد ارزی و به همین نسبت، تقویت توان مداخله دولت در بازار با ورود بیشتر ارز است. به همین دلیل قاعدتا رشد قیمت‌ها باید متوقف یا حداقل سرعت آن کند شود.



قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران:

طا

سکه

ارز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار