کد خبر: ۳۳۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 04 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: مسکن و اشتغال مهمترین دغدغه معلولان این شهرستان است که باید برای حل آنها یک تلاش جدی بعمل آید.
علیرضا علیزاده افزود: با وجود حمایت ها و دستور العمل های زیاد در این خصوص هنوز مطالبات معلولان حل نشده و برای رسیدن به حقوق و توانمند سازی آنها نیاز به اراده جمعی است.
وی در ادامه به فعالیت های توانبخشی در طول یکسال برای معلولان این شهرستان اشاره و افزود: هم اکنون 11 مرکز توانبخشی در شهرستان مهریز وجود دارد که حدود یکهزار و 500 نفر زیر پوشش آنها هستند.
این مسئول ، واگذاری 90 درصدی فعالیت ها به بخش غیر دولتی و تشکل های معلولان شهرستان را از نقاط قوت بهزیستی عنوان و آن را در راستای اجرایی نمودن سیاست های اصل 44 ذکر کرد .
علیزاده ، واگذاری 2 پروژه مسکن 30 و 34 واحدی معلولان شهرستان در طول سالجاری و سال گذشته و همچنین حمایت از مسکن معلولان در قالب تفاهمنامه ها و برنامه های سازمان بهزیستی را از برنامه های حمایتی بهزیستی در حوزه مسکن عنوان و از اداره های همکار در حوزه شامل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی قدردانی کرد.
وی اشتغال را یکی از مهمترین زمینه های توانمندسازی معلولان عنوان کرد و گفت: به همین منظور پنج میلیارد ریال اعتبار اشتغال در قالب وام های خود اشتغالی جذب و افراد واجد شرایط به بانک های عامل شهرستان معرفی شده اند .
این مسئول گفت: پرداخت کمک هزینه بیمه توانخواهان و جبران عدم کارآئی از دیگر سیاست های اشتغالزایی اداره بهزیستی شهرستان مهریز است که از این طریق نیز برای 20 نفر از توانخواهان در سالجاری اشتغال ایجاد شده است.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار