رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه قوانین و مقررات ساخت و ساز باید به صورت کامل رعایت شود، گفت: همه آپارتمان‌هایی که در یزد ساخته می‌شوند غیرایمن هستند.
کد خبر: ۳۶۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 29 January 2017
به گزارش تابناک یزد،عباس زارع ‌‌در نشست علنی شورای ‌شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس‌، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد، اظهار داشت: آپارتمان‌هایی که در یزد ساخته می‌شود، همه ناامن هستند و حداقل بخشی از مقررات در آنها رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: الان ساخت و سازها در یزد به گونه‌ای است که پاساژهای یزد هیچ یک از امنیت لازم برخوردار نیستند و ممکن است مشکلات فراوانی در سطح شهر ایجاد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: هم شهرسازی اصولی نداریم و هم ساختمان‌های شهر اصلا به صورت استاندارد ساخته نمی‌شود و همین موضوع سبب شده که در تمام حوزه‌ها با مشکل مواجه باشیم.

زارع عنوان کرد: در صدور پروانه و تفکیک املاک  به‌گونه‌ای عمل کنیم که حداقل بحث شهرسازی و معابر در سطح شهر اصولی باشد حتی اگر بتوانیم تفکیک به صورت قولنامه‌ای انجام شود، جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته شهرداری از دریافت هزینه پروانه ساخت ساخت انصراف داد تا مردم رغبت بیشتری به دریافت پروانه ساخت داشته باشند و به این وسیله، ایمنی ساختمان‌ها هم افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظام مهندسی هم بخشی از حق خود را از مردم دریافت نکند تا ساخت و سازهای استان یزد رو به اصولی شدن برود.

زارع گفت: قصد نداریم خلاف قانون عمل کنیم ولی می‌توانیم به وسیله همین قوانین و مقررات به گونه‌ای حرکت کنیم که هم مشکل برای مردم ایجاد نشود و هم شهرسازی و ساختمان‌سازی در یزد اصولی باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار