مدیرکل بیمه ایران در یزد با بیان اینکه در حال حاضر 23 شرکت بیمه ای در استان فعالیت دارند و تنها بیمه ایران دولتی است گفت: این شرکت ها در سال گذشته، 275 میلیارد تومان خسارت به بیمه گذاران پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۳۷۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 11 February 2017
به گزارش تابناک یزد،حسنعلی طالعی در نهمین نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان با ارائه گزارشی از وضعیت بیمه های استان، ضریب نفوذ بیمه، حق بیمه سرانه و سهم بیمه زندگی را سه شاخص توسعه یافتگی صنعت بیمه برشمرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان 3.2 درصد می باشد که از این نظر در کشور رتبه هشتم قرار داریم.
وی با بیان اینکه حق بیمه سرانه در یزد سه میلیون و 900 هزار ریال می باشد و از این نظر در جایگاه دوم کشور قرار داریم اظهار داشت: سهم بیمه زندگی در استان نیز بیش از 13 درصد است.
مدیرکل بیمه ایران در یزد، تعداد شعبه های بیمه در استان را 25 شعبه و تعداد نمایندگی های آن را 749 واحد بیان کرد و افزود: 17 درصد دفاتر بیمه ای استان متعلق به بیمه ایران است؛ درحالیکه 40 درصد از مبالغ حق بیمه توسط این نوع بیمه تولید می شود.
طالعی با بیان اینکه شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان های اردکان، بافق ، تفت و میبد دارای شعبه است ، خاطرنشان کرد: این شرکت در 9 ماهه امسال نسبت به صدور 305 هزار بیمه نامه با 147 میلیارد تومان حق بیمه اقدام کرده است.
وی پرداخت خسارت به بیمه گذاران از جمله چند واحد بزرگ صنعتی و تولیدی را از دیگر فعالیت های بیمه ایران در استان برشمرد و گفت: در برخی موارد پرداخت خسارت به شخص ثالت تا 6 برابر دیه کامل پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت در یزد حداقل سه برابر کشوری است گفت: به لحاظ مبلغ 45 درصد خسارت ها مربوط به راکب موتورسیکلت و ترک نشین آن و 25 درصد مربوط به سرنشنیان خوروهای مقصر حادثه می باشد.
مدیرکل بیمه ایران در استان یزد، عمده حوادث رانندگی در جاده های استان را واژگونی خودرو بیان کرد و اظهار داشت: حدود 21 درصد خسارت دیده ها عابران پیاده که اغلب مسن و کودک هستند تشکیل می دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار