مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به مشاهده ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه حسین اباد یزد گفت: 16 اکیپ ثابت و سیار برای مهار و پیشگیری از این بیماری در این منطقه مستقر شدند.
کد خبر: ۳۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 19 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی اکبر حدادزاده  افزود: این ویروس طی چند روز گذشته در منطقه مورد اشاره مشاهده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه، پاکسازی و معدوم سازی طیور آلوده انجام شد.
وی با بیان اینکه دامپزشکی استان با دقت و وسواس خاصی این بیماری را کنترل و با آن مقابله می کند، افزود: مراحل پاکسازی، قرنطینه و معدوم سازی بهداشتی در این مرکز با جدیت در حال انجام است.
حدادزاده تصریح کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر به استان احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به واحدهای دیگر وجود دارد و برای جلوگیری از انتقال این بیماری، مرغداران باید از هرگونه جابه جایی طیور و کود مرغی بدون مجوز دامپزشکی و خرید پرندگان زنده از دوره گردها خودداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پرندگان آزاد پرواز و مهاجر عامل اصلی انتقال این بیماری در سطح استان و کشور هستند، نیاز است برای کنترل و جلوگیری از انتقال این بیماری، از خرید و فروش هر نوع پرنده آزاد پرواز، زینتی، آبزی پرور و پرندگان بومی خودداری شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات غیر طبیعی در طیور خانگی این تلفات را به این اداره کل گزارش کنند.
وی توصیه کرد: همچنین شهروندان انواع مرغ ها و پرندگان خود را در قفس نگهداری کنند و ظرف غذا و آب آنها را از سایر پرندگان و حتی کبوتر و گنجشک ها دور نگه دارند.
وی خاطر نشان کرد: هیچ گونه نگرانی در زمینه تهیه تخم مرغ و گوشت مرغ در استان وجود ندارد، شهروندان هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه داشته باشند.
مدیر کل دامپزشکی استان یزد در پایان از مدیریت بحران ، نیروی های انتظامی و سایر دستگاههای استان که در زمینه مهار و کنترل آنفلونزا فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان را همراهی نمودند تشکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار