معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد از راه اندازی 26 پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با مشارکت جوانان داوطلب در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 18 March 2017
به گزارش تابناک یزد،حامد صدیقی افزود: در این پایگاهها یکهزار عضو جوان داوطلب آموزش دیده تا 14 فروردین 96 به مسافرانی که استان یزد را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند ارائه خدمات خواهند کرد.
وی هدف از راه‌اندازی این پست‌ها را کاهش تصادفات جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت،ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش تلفات جاده‌ها در سفرهای نوروزی برشمرد .
این مسئول اظهار داشت: جوانان حاضر در پست‌های نوروزی برای کاهش تصادفات نقشه نقاط پرخطر جاده‌های استان را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند تا با آگاهسازی مسافران، از بروز حوادث جاده‌ای بکاهند.
صدیقی اظهار کرد: در کنار پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت، فضاهای دوستدار کودک نیز طراحی شده است که با حضور مربیان فعال، مدیریت خواهد شد.
این مسئول گفت: در این غرفه‎ها که به وسایل نقاشی مجهز شده پیام‌های جمعیت هلال‌احمر با مضامین صلح و دوستی به کودکان آموزش داده خواهد شد تا نقاشی با این مضامین را ترسیم کنند.
صدیقی همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره عکس و فیلم بشردوستی با هدف بهبود نگرش در رفتارهای ترافیکی جوانان و نوجوانان و نیز رفتار های امدادی و بشردوستانه هموطنان در سفر خبر داد.
وی گفت: انعکاس این رفتارهای انسان دوستانه در قالب نمایشگاه های مختلف می تواند نقش موثری رادر ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ ترافیک در آحاد جامعه داشته باشد.
همه ساله توسط هلال احمر برای رفاه حال مسافران طرح های مختلف فرهنگ ، اطلاع رسانی ، امداد رسانی و کمک رسانی به مسافران اجرا می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار