فرماندار شهرستان تفت در اجرای پروژه های گاز رسانی روستاهای توابع این شهرستان گفت: یکی از اقدامات مهم سال گذشته که از سوی فرمانداری شهرستان تفت به طور جدی پیگیری شد عملیات گاز رسانی به روستاها و دهستان های توابع شهرستان تفت بود.
کد خبر: ۴۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 30 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمود زارع رشکوئیه در خصوص کندی روند عملیاتی شدن این پروژه های گاز رسانی گفت: به لحاظ جغرافیایی شهرستان تفت و پراکنده بودن روستاهای توابع تفت و زیر بنای زیاد تکمیل شدن این پروژه ها و تزریق گاز در دهستان ها زمانبر است که در عین حال سال گذشته دستاوردهای خوبی با پیگیری های انجام شده در خصوص گاز رسانی به روستاها داشتیم به طوری که برخی روستاهای توابع شهرستان تفت مانند نصرآباد و دهشیر گاز رسانی شد.
وی افزود: عملیات اجرایی پروژه گاز رسانی به دهستان بنادکوک تفت که به مناسبت ایام دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد آغاز شده بود در حال اجرا است هرچند روند کندی را به خود گرفته است دهستان بنادکوک دیزه با 600 نفر جمعیت در 50 کیلومتری شهرستان تفت و 80 کیلومتری شهر یزد واقع شده است. پروژه گازرسانی به مجموعه روستایی بنادکوک با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال شامل 68 کیلومتر شبکه گذاری، نصب 300 عدد انشعاب و یک دستگاه TBS در حال اجرا است.
وی گفت: عملیات لوله گذاری انشعاب های گازرسانی روستای کهدوئیه و بخش گاریزات از هفت ماه گذشته آغاز و هم اکنون پروژه با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال تقریبا به اتمام رسیده است و در خصوص شهر نیر نیزعملیات اجرایی لوله گذاری انشعاب گاز آغاز شده است و پیمانکار در حال کار است و تاکنون مشکلی با پیمانکار نداشته ایم.
وی با اعلام اینکه گاز رسانی به سایر مناطق هم در دست پیگیری و اقدام است، گفت: عملیات گاز رسانی به دهستان های ده بالا و طزرجان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی عملیات زمانبری است ولی در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: قسمتهایی که کار دست پیمانکار است به دلیل هزینه و زمانبر بودن و به لحاظ جغرافیایی نمی توان زمان دقیق اتمام گاز رسانی آن را اعلام کرد ولی قصد داریم در هفته دولت گاز به روستای کهدوئیه و گاریزات وصل شود.
منوچهر فلاح، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد نیز در این گفت و گو در خصوص پروژه های گاز رسانی به روستاهای شهرستان تفت در گفت و گو با «تابناک یزد»  بیان کرد: تا کنون 48شبکه گاز رسانی در 48 روستای مجاور شهرستان تفت (حسینی، چم، مبارکه، خلیل آباد و زین آباد) و تعدادی از روستاهای دهستان نصرآباد، علی آباد و دهشیر تزریق شده است.
وی افزود: ملاک شرکت گاز برای گاز رسانی به روستاهاو اولویت بندی ها فاصله از محل تغذیه،جمعیت و خانوار و سرانه هزینه گازرسانی بوده است به طوری که روستاهای بالای 20 خانوار یا بیش از 100 نفر جمعیت، که البته روستاهای زیر 20 خانوار یا کمتر از 100 نفر جمعیت که در مسیر گازرسانی یا در مجاورت روستاهای پرجمعیت بوده اند نیز گازرسانی شده اند.
فلاح گفت: اعتبار صرف شده برای شبکه گاز رسانی روستاهای توابع شهرستان تفت تا کنون 249 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت گازرسانی یکهزار و دویست میلیارد ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه گاز رسانی به 51 روستا در دست اجرا و 59 روستای دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار و در نظر داریم تا پایان سال 95، شبکه گازرسانی در روستاهای مزبور به طور کامل اجرایی شود.
در ادامه لازم به توضیح است بسیاری از روستاهای استان از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوبی برخوردار نیستند. یکی از مهم ترین مشکلات بیماران در این خصوص آن است که در مواقع زیادی با درمانگاه هایی مواجه می شوند که پزشکی در آن پاسخگوی نیاز اهالی نیست. روزهای خاصی از هفته برای استقرار پزشکان در برخی از روستاهای استان تعیین و همین موضوع باعث شده است که در روزهایی که پزشک در روستا مستقر نیست، بیماران مجبور به عزیمت به شهر و دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی شهرها شوند.

هادی مقیمی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در مصاحبه با «تابناک یزد» دلیل عمده مهاجرت های روستایی  استان یزد را نبود اشتغال مناسب در روستاها عنوان کرد و افزود: نبود آب کافی در روستاها مزید بر این علت شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امراطور طزرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
واقعا طزرجان به گاز نیاز دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
طزرجان خیلی گاز رسانی واجب هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار