سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: بر اساس برنامه‌های هماهنگ شده در سال 96 بیش از 20 جشنواره گردشگری در مناطق مختلف استان یزد به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری این استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 01 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدرضا نصیری با اعلام این خبر افزود: این جشنواره‌ها در بخش‌های مختلف و متنوعی ازجمله طبیعت‌گردی، معرفی داروهای گیاهی، کشاورزی، آیین‌های عشایری و پخت غذاهای محلی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین جشنواره‌هایی که در سال 96 برگزار خواهد شد عبارت‌اند از  جشنواره برداشت زعفران در شهرستان بهاباد، جشنواره مهردانه در روستای مبارکه تفت، جشنواره‌های عشایری دو شهرستان خاتم و ابرکوه، جشنواره غذاهای سنتی در روستای رشکوئیه شهرستان تفت، جشنواره‌های گلاب‌گیری در روستاهای ییلاقی شهرستان‌های تفت و مهریز و جشنواره انگورچینی در شهرستان خاتم.

به گفته نصیری، این جشنواره‌ها توسط بخش‌های خصوصی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد و همچنین همت و هماهنگی نمایندگی‌ها و ادارات این اداره کل در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار