کد خبر: ۴۶۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 22 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: امسال 12 هزار تن زردآلو از سطح یکهزارو 200هکتارازباغات این شهرستان برداشت شد که این میزان نسبت به پارسال 35درصد کاهش داشت .
مهدی غیب الهی اظهارکرد: علت کاهش تولید محصول زرد آلوی ابرکوه بخاطر خسارات بارش تگرگ در اردیبهشت ماه در بیش از 300 هکتار از باغات بود.
وی با بیان اینکه میزان تولید زردآلو با احتساب متوسط 10تا 15 تن در هر هکتار از باغات شهرستان ابرکوه برداشت شده است افزود: در شرایط عادی و غیر بحرانی بیش از 18هزار تن محصول زردآلو از باغات این شهرستان تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: محصول زردآلو ی ابرکوه در تولید این محصول مقام نخست استان و در پیش رسی مقام نخست کشور را داراست .
غیب الهی انواع محصول زردآلوی ابرکوه را تخم گردی، فلکه ای، خیاری، زرقانی و خانی عنوان کرد و ادامه داد: این محصول علاوه بر مصرف استان یزد در بازار استان های مختلف کشور از جمله اصفهان، تهران و فارس عرضه شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه بیش از60 درصد زردآلو استان یزد در ابرکوه تولید می شود، گفت: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو در این شهرستان یکی از ضروریات است و درصورت که متقاضی برای سرمایه گذاری در این بخش باشد جهاد کشاورزی از سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.
وی دهستان های فراغه و تیرجرد از توابع بخش مرکزی ابرکوه را مهمترین مناطق تولید زردآلو استان یزد عنوان کرد.
غیب الهی بابیان اینکه کشاورزان بخاطر شرایط بحرانی باید اراضی و باغات رابه سیسم آبیاری نوین مجهز کنند خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 55 درصد از باغات این شهرستان مجهز به آبیاری نوین است.
15هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد 6 هزار و 500 هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.
شهرستان ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار