کد خبر: ۴۹۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 23 September 2017

 به گزارش «تابناک یزد»،آیت الله ناصری با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نوشت محرم درس زندگی و چگونه زیستن؛ را به ما می آموزد تا مومنان همیشه در برابر زورگویان و جباران تاریخ بدانند که چگونه باید ایستادگی و مقاومت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در مورد گریه بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام نیز آورده است این گریه ها، بقای اسلام و تشیع را بیمه می کند و ضامن تداوم اسلام علوی و حسینی است؛ اما آنچه که این مهم را تهدید می کند افراطی عمل کردن در نوحه سرایی و عزاداری هاست. 

وی در ادامه آورده است اشعار بی محتوا، ملودی های کم ارزش عاریتی،‌ پیرایش در وضعیت ظاهر بعضی از هیئات و از شکل سنتی و اصیل عزاداری خارج شدن و به  اصطلاح روی آوردن به نوآوری های کاذب، این ها همه برای عزاداری سالار شهیدان نه تنها وهن بلکه به بیراهه رفتن و مسیر را عوض کردن است. 

آیت الله ناصری افزوده است بهوش باشیم اگر این عزاداری ها به شکل کامل و با محتوای خود بروز کند نه تنها افسردگی نمی آورد بلکه بهجت زا و هدایت گر است.

وی در پایان به همه هیئات عزاداری که تا به حال عزت و شرف به حسینیه ایران بخشیده اند توصیه کرده است که چون سابق به نوحه خوانی اصیل خود ادامه دهند و از اشعار بی مغز و آهنگ های بی ارزش پرهیز نمایند و رضایت حضرت ولی عصر ارواحنا فدا را برای سوگواری بر جدش طلب نمایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار