امام جمعه اردکان در جمع مسئولان مرکز علمی کاربردی اردکان:
نماینده ولی فقیه در شهرستان اردکان، تلفیق علم و عمل و همچنین کاربردی کردن علوم را از امتیازات دانشگاه علمی کاربردی برشمرد.
کد خبر: ۵۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 23 June 2015
به گزارش تابناک یزدحجت الاسلام و المسلمین "سید اسماعیل شاکر" در جمع ريیس و کارمندان مرکز علمی کاربردی این شهرستان با تاکید بر اینکه باید بر نیروی جوانی برای پیشرفت کشور تکیه کرد، گفت: استفاده از مواهب الهی به ویژه نیروی جوانی و بهره‌مندی از توان و فکر در این سنین همیشه مورد تاکید اسلام است و مسلماً در دنیای آخرت نیز طبق روایت و آیات قرآن از چگونگی بهره‌مندی از آن سوال خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: پیشرفت تکنولوژی و صنعت امری بدیهی است، اما هنر دست اندرکاران و مسئولان این است که آن را در مسیر درست هدایت کرده تا جامعه با کمترین مشکل در این راستا مواجه شود.

امام جمعه اردکان، اجرای فرامین الهی در مسیر توسعه و به کار بستن علم را در این راستا لازم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از جوامع غیراسلامی استفاده از علم و تکنولوژی، ابداع و اختراعات که از دستاوردهای دانشگاه‌هاست را گاهی بهتر از جوامع اسلامی در مسیر فرامین الهی به کار بسته‌اند که مسلماً معارف اسلامی ما بر همین امر تاکید دارند و ما نیز باید با نگاه به سفارشات آیین و کتاب اسلامی قرآن در این مسیر گام برداریم.

شاکر یکی از مهمترین راه‌های رسیدن جوانان به موفقیت را توکل به خداوند دانست و گفت: جوانان و دانشجویان باید در راه رسیدن به موفقیت از هیچگونه تلاشی دریغ نکنند و با اعتماد به نفس و توکل به خداوند در مسیر علم و دانش گام بردارند.

امام جمعه اردکان تلفیق علم و عمل و همچنین کاربردی کردن علوم را از امتیازات دانشگاه علمی کاربردی برشمرد و گفت: خوشحالیم که دانشگاه علمی کاربردی  توانسته به خوبی ارتباط علم و دانش را با کاربرد آن در زمینه‎‎های گوناگون بویژه صنعت پیوند دهد و امیدواریم به کار بستن آن در مسیر توسعه را نیز بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

"علي قديري" ريیس شرکت شهرک‌های صنعتی اردکان نيز در اين ديدار با کارآمد ارزیابی کردن دانشگاه علمی کاربردی در عرصه صنعت، گفت: این مرکز از سال 90 به عنوان زیر مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی اردکان شروع به فعالیت کرده است که تا کنون در جذب دانشجوبان شاغل در صنایع عملکرد چشمگیری داشته است.

وي افزود: با آغاز به کار این مجموعه دانشگاهی تعداد زیادی از شاغلین عرصه صنعت شهرستان توانستد در رشته های مورد نیاز صنعتی و کاربردی شهرستان با مدرک مرتبط جذب کارخانجات شوند که البته بیش از نیمی از دانشجویان این مرکز در حال حاضر در صنایع اردکان مشغول به کار هستند.

گفتنی است؛ در این نشت صمیمی که در دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد، ريیس و جمعی از اساتید این مرکز به خلاصه‌ای از عملکرد این مجموعه دانشگاهی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار