مدیر واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی استان یزد گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون 20 اهدای عضو در این استان انجام‌شده است.
کد خبر: ۵۳۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 07 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدحسین قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان یزد در زمینه اهدای عضو، نسبت به جمعیت ساکن در آن از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: انجام این عمل توسط پزشکان زبردست باعث افزایش هرچه بیشتر اعمال موفقیت‌آمیز کلیه و جلوگیری از عوارض پس از عمل شده و این پیوند در یزد نیز به لحاظ کمی رو به رشد است.

وی بابیان اینکه در ابتدای سال جاری تاکنون 20 اهدای عضو در استان انجام‌شده است، افزود: از این تعداد اعضای اهدایی هشت مورد پیوند کلیه برای نیازمندان استان به‌صورت رایگان انجام‌شده است و مابقی آن‌ها به استان‌های تهران، اصفهان و شیراز جهت اهدای عضو ارسال‌شده است که همگی آن‌ها به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد.

مدیر واحد فراهم آوری اعضای پیوندی استان یزد، خاطرنشان کرد: بر اینکه اهدای عضو در استان یزد با جلب رضایت خانواده‌ها توسط بیمار مرگ مغزی صورت گرفته و این امر افتخاری برای استان محسوب می‌شود؛ چراکه درهرصورت پیوند اعضا از فرد در قید حیات به بیمار نیازمند باعث ایجاد نقص در دهنده عضو است.

قاسمی بابیان اینکه بیشتر اعضای اهداشده بستگی به شرایط بیمار دارد و بیشترین اعضای اهداشده شامل کبد و کلیه و قلب است، تصریح کرد: آسم، تشنج، تصادفات و ... ازجمله عوامل مرگ مغزی در یزد به‌حساب می‌آید.

به گزارش فارس این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در استان یزد 700 بیمار دیالیزی وجود دارند که حدود 300 نفر آن‌ها نیازمند پیوند کلیه هستند، خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها تقاضا داریم تا کمک به فرهنگ‌سازی اهدای عضو در استان کنند؛ چراکه مرگ مغزی غیرقابل‌بازگشت است و ما خواستار این هستیم تا این روند را به سمتی ببریم که اهدای عضو از افراد زنده صورت نگیرد، اگر همه مرگ‌های مغزی رضایت دهند.

وی با اشاره به اینکه اهدای عضو د هر سنی امکان انجام دادن آن وجود دارد و مختص به رنج سنی خاصی نیست، عنوان کرد: اهداء عضو یک کار باقیات‌الصالحات است که در قرآن نیز نجات یک فرد نجات بشریت نامیده شده است؛ چنانچه اهدای عضو با بازگشت زندگی ارتباط تنگاتنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار