کد خبر: ۵۳۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 14 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد مشارکت عمومی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی‌ گفت: طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی با عنوان «طرح جوادالائمه» در استان یزد اجرا می‌شود.
«علی استادی» با اشاره به اهمیت برقراری امنیت اجتماعی در سطح مختلف جامعه، اظهار کرد: طرح قرارگاه جوادالائمه(ع) به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان یزد اجرایی می‌شود.

 وی با بیان این‌که طرح جوادالائمه در 6 محله از شهرستان‌های استان یزد اجرایی می‌شود، افزود: شهرستان‌های اردکان، میبد، بهاباد، مهریز و دو محله در یزد برای اجرای این طرح تعیین شدند.

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد گفت: البته این طرح با پیش‌بینی چهار آسیب جدی در بحث فساد و فحشا، مواد مخدر، طلاق و حاشیه نشینی با محوریت مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد .

سرهنگ استادی با اشاره به این‌که طرح جوادالائمه شش گام دارد، تصریح کرد: گام‌های اول تا پنجم آن عمدتاً بحث‌های شادی، مسائل فرهنگی، تغییر موقعیتی که افراد آنجا زندگی می‌کنند و مردم برای مقابله با پدیده‌ای که در حول محورشان در حال اتفاق است ورود می‌کنند .

استادی به نمونه‌ای از برنامه‌ها که در این طرح اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی مثل اسکان، برنامه‌های خاص ورزشی، مشاوره، ارائه خدمات درمانی و جشن‌ها و پیاده‌روی خانوادگی در این مکان‌ها برگزار می‌شود که نمونه‌ای از این برنامه‌ها در حال اجرا است .

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد با بیان این‌که برای تغییر وضعیت محله‌های آسیب‌پذیر در استان، کلاس‌های آموزشی ویژه برگزار کردیم، افزود: این کلاس‌ها در شهرستان بهاباد برگزار شد که نتایج بسیاری خوبی را در آن شاهد بودیم به‌گونه‌ای که از مجموعه جمعیتی که شناسایی شدن به عنوان معتاد، 23 نفر ترک قطعی را داشتیم .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که ما آن‌ها را به حال خود رها نمی‌کنیم بلکه زمینه شغلی نیز برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا مشکل شغلی نداشته باشند و کارهای معرفی آن‌ها به جهاد جهت دریافت وام خود اشتغالی نیز صورت می‌گیرد .

استادی به ایجاد شورای محلی در راستای مبارز با مواد مخدر در محلات اشاره کرد و گفت: این شورا از روحانی محله، معتمد، فرمانده پایگاه مقاومت و خٌیر محله تشکیل می‌شود که به مشکلات محله مانند مبارزه با مواد مخدر رسیدگی کنند .

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد در پایان اظهار امیدواری کرد که اگر با انجام این طرح توانستیم به نتایج مثبت و خوب برسیم آن را به صورت پایلوت در سراسر استان یزد اجرا کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار