کد خبر: ۵۳۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 14 December 2017
گزارش «تابناک یزد» مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان یزد با بیان این‌که استفاده از غذاهای فست فودی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: 30 درصد از دانش‌آموزان یزدی حداقل یک‌بار در هفته غذاهای فست‌فودی می‌خورند.

دکتر«محمدرضا آقایی» با اشاره به این‌که امروزه تکنولوژی زندگی‌ها را به سمت غذاهای فست‌فودی سوق داده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 850 مغازه فست‌فود، پیتزا فروشی، ساندویجی و فلافی در یزد وجود دارد .

وی با بیان این‌که متاسفانه 30 درصد از دانش‌آموزان یزدی حداقل یک‌بار در هفته از غذاهای فست‌فودی استفاده می‌کنند، افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان افراد را از مصرف این گونه غذاها که باعث داشتن نسلی چاق، استرسی، بی‌تحرک و فست‌فودی شدند، منع کرد .

مدیر مرکز تحقیقات دیابت یزد، با اشاره به این‌که باید با داشتن غذاهای فست فودی سالم به فرزندان خود اجازه مصرف این غذاها را داد، تصریح کرد: جشنواره سالم فود با شعار فست‌فود، اما سالم در یزد برگزار می‌شود .

وی با بیان این‌که مصرف غذاهای فست‌فودی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اظهار کرد: نباید این گونه غذاها را به عنوان پاداش در نظر گرفت و تا جایی که امکان دارد در خانه تهیه شود .

آقایی فست‌فود دارای چربی و شیرینی کم را فست‌فود سالم دانست و خاطر نشان کرد: مصرف فست‌فودهای مضر تاثیرات منفی بسیاری را بر سلامت افراد می‌گذارد .

وی با بیان این‌که جشنواره سالم فود جمعه 24 آذرماه از ساعت 11 الی 17 در پردیس جنوب واقع در روبه روی پارک هفت تیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: در کنار این مسابقات، کارگاه‌های آموزشی تغذیه و آشپزی سالم، غربالگری دیابت، غرفه‌های نقاشی و جایزه ویژه دختران دبیرستانی و دانشجویان برگزار می‌شود .

این مقام مسئول افزود: کلاس‌های توجیهی و آموزشی مسابقه برای شرکت‌کنندگان در چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 16 در محل کارخانه جنوب برگزار می‌شود .

مدیر مرکز تحقیقات دیابت یزد، با بیان این‌که فرهنگ تغذیه سالم با برگزاری این گونه برنامه‌ها از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، گفت: افرادی که تاکنون ثبت نام نکردند در صورت تمایل به شرکت می‌توانند با حضور در محل برگزاری کلاس‌های توجیهی ثبت نام کنند به 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار