مدیرکل حمل و نقل و راهداری یزد گفت: هم اکنون چهار هزار تن نمک و شن در راهدارخانه ها،اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پیشگیری از حوادث فصل سرما در جاده های استان ذخیره شده است.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 16 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»محسن صادقیان در باره نقش این مجموعه در طرح زمستانی سال 1396 اظهار کرد: راهداری استان از ماه قبل برنامه ریزی های لازم را برای شرکت در طرح زمستانی شروع کرده و پیش بینی لازم برای ذخیره شن و نمک انجام شد.
وی از شروع تعمیر و بهسازی ماشین آلات زمستانی راهداری از ماه قبل خبر داد و افزود: تمام برفروب ها، نمک پاش ها تعمیر و بازسازی لازم انجام شده است.
وی تصریح کرد: 11 اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و 15 راهدارخانه آمادگی لازم برای شروع طرح زمستانی را دارند و امسال 26 گروه راهداری در راهدارخانه های مستقر شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد اضافه کرد: هشت گروه بخش خصوصی نیز از شرکت های زیر مجموعه آمادگی لازم برای شرکت در این طرح را در صورت لزوم دارند.
صادقیان با بیان اینکه نزدیک به 30 برفروب و نمک پاش در این طرح آماده اجرای خدمات است، گفت: درصدد هستیم که پنج نمک پاش به دستگاه های موجود اضافه کنیم، تا بهتر و بیشتر بتوانیم در طرح زمستانی به مردم خدمت کنیم.
این مسئول با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که نمک و شن مورد نیاز فرمانداری ها و دهداری ها را به صورت فله و کیسه در اختیار آنها قرار دهیم، تاکید کرد: در خیلی از راه ها و محل ها، بشکه ها و کیسه هایی در کنار راه های استان به ویژه در جاده یزد - طبس قرار دادیم که اگر اتفاقی افتاد خود مردم بتوانند از نمک و شن ها استفاده کنند و راه را باز کنند.
صادقیان ادامه داد: در اجرای این طرح با توجه به فعالیت این اداره کل در حمل و نقل در راستای نظارت، کنترل بیشتری در تردد اتوبوس های استان در خروجی ترمینال های مسافربری و هم در پاسگاه های استان انجام خواهیم داد.
به گفته این مسئول امسال تعداد تصادف 25 درصد کاهش یافت، تعداد زخمی ها هم نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش دارد، ولی در همین زمان و در ارتباط با تعداد متوفیان، شاهد افزایش بوده ایم.
وی افزود: این آمارها نشان می دهد تصادفاتی که تعداد کشته های آن بیش از 2، سه و چهار نفر بود، افزایش پیدا کرده و اگر اتفاق جاده طبس رخ نداده بود، ما الان کاهش بسیار مناسبی داشتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: شعار « احتیاط شرط رانندگی است» بهترین شعار است چرا که ایمنی در جاده ها اتفاق نمی افتد مگر با کمک خود مردم و رعایت قوانین و مقررات توسط خود مردم، اینکه در یک ماشین پنج نفر بر اساس انحراف به چپ یا سبقت غیرمجاز کشته می شوند، اتفاقی است که ممکن بود یک نفر کشته شود ولی متاسفانه پنج نفر جانشان را از دست دادند.
به گفته صادقیان ، در جاده هرات به شهر بابک، در محور هرات هراورجان و در تنگ چنار، تصادفاتی رخ داده که تعداد تلفات را در یک تصادف افزایش داده است،این آمار را بالا برده است.
وی افزود: بحث دیگری که وجود دارد این است که در سه و چهارماه پایان سال ما کاهش بسیار خوبی در تصادفات داشته این و انشاء الله طرح زمستانی، استقرار اکیپ های راهداری و پلیس راه و دیگر دستگاه های امدادی استان، زمینه کاهش تصادفات و تلفات را در سه ماهه پایان سال همانند سال های قبل داشته باشیم.
وی گفت: هرجا که نیاز به آشکارسازی نقاط حادثه خیز باشد نیز آمادگی وجود دارد که قطعا این آشکارسازی انجام شود و با حضور خود مردم بتوانیم در این سه ماه، کاهش چشمگیری در تلفات جاده ای داشته باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار