مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد از اعزام 8 هزار نفر دانش‌آموز از استان یزد به اردوهای راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 25 February 2018

منصور زارع با اشاره به اینکه اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی مأموریت مهمی است که همه‌ساله باقوت با مأموریتی که توسط رهبری به سپاه واگذارشده برگزار می‌شود، گفت: اردوهای راهیان نور در سال جاری در چند بخش در حال برگزاری است؛ همچنین اردوهای راهیان نور شامل جنوب، غرب و شمال غرب کشور است.

وی بابیان اینکه اردوهای راهیان نور جنوب شامل قشرهای مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، اقشار عمومی و محلات است، افزود: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی از 24 مهرماه ویژه دانش آموزان دوره دوم دبیرستان شروع‌شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد؛ همچنین با یاری خداوند 15 اسفندماه دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با تأکید بر اینکه تاکنون نزدیک به هشت هزار نفر دانش‌آموز در راهیان نور شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از هشتم اسفندماه اعزام راهیان نور دانشجویی در استان یزد شروع می‌شود و تا 25 اسفندماه ادامه دارد؛ چنانچه طی این مدت تعداد دو هزار نفر از دانشجویان از سراسر استان به مناطق عملیاتی راهیان نور شرکت می‌کنند.

زارع اظهار داشت: اعزام راهیان نور در قالب قشرهای اقشار عمومی و محلات از 25 اسفندماه شروع و تا نیمه فروردین‌ماه ادامه دارد که قریب به پنج هزار نفر از این قشر در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند؛ همچنین دستورالعمل راهیان نور عمومی در حال حاضر ارسال‌شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های محلی اقدام به ثبت‌نام اردوی راهیان نور کنند.

این مسئول بابیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور افراد مختلف جامعه برای اردوی راهیان نور وجود ندارد، تصریح کرد: خانواده‌هایی که مایل هستند با خودرو شخصی به این مناطق سفر کنند، در پادگان شهید عاصی زاده خوزستان میزبان آن‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به تمهیدات لازم در راستای بهتر برگزار شدن کاروان‌های راهیان نور، بیان داشت: در این راستا فضاسازی فرهنگی و مسائل پشتیبانی راهیان نور در اردوگاه راهیان نور انجام‌شده است؛ ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم برای حمل‌ونقل ایمن و مطمئن صورت گفته است؛ همچنین در راستای رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی هماهنگی‌های لازم و ضروری با مراکز خوزستان صورت گرفته است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد در خصوص آمار خادمین‌الشهدا در اردوی راهیان نور، عنوان کرد: با توجه به اینکه سایت کمیته خادمین شهدا در استان یزد فعال‌شده است تاکنون تعداد 800 نفر در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد نیمی خواهر و نیمی برادر هستند؛ همچنین با توجه به اینکه استاندار رئیس ستاد راهیان نور در استان یزد هستند؛ لذا در هفته جاری جلسه‌ای با حضور کمیته‌های مختلف برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام نوروز در مناطق عملیاتی صورت می‌گیرد.

زارع بابیان اینکه متولیان اعزام کاروان‌های راهیان نور همه دست‌به‌دست هم داده تا اردوی باکیفیت برای مردم صورت گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه در استان یزد استقبال خوبی از اردوی راهیان نور علیرغم هزینه‌های سنگین به‌عمل‌آمده است؛ همچنین اعزام کاروان‌های راهیان نور هرسال نسبت به سال گذشته، شکل بهتری به خود می‌گیرد که این امر بیانگر تلاش متصدیان و متولیان این امر است و که این تلاش باید استمرار یابد.

این مسئول در پایان‌بر تقویت روحیه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت چند سالی است با رهنمودهای مقام معظم رهبری از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا ملت ما هیچ‌گونه از راه شهدا بازنمی‌گردند؛ همچنین باید توجه داشت که تلاش برای فرهنگ‌سازی کاروان‌های راهیان نور در جامعه از مسائل مهم است و در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار