رئیس پلیس‌راه استان یزد با اشاره به ضرورت تلاش برای کاهش حوادث جاده‌ای در کشور، گفت: 46 درصد از حوادث‌ جاده‌ای در این استان مرتبط با واژگونی خودروهاست.
کد خبر: ۵۷۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 25 February 2018

 احمد مظفری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح نوروزی پلیس‌راه استان یزد با اشاره به اینکه اصلاح راه‌های پرخطر و پرحادثه قبل از آغاز سفرهای نوروزی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: بر راستای اهمیت این موضوع بر آن شدیم تا در قرارگاه پلیس‌راه استان یزد جلسه تعامل و هم‌اندیشی با کلیه یگان‌های امدادی برای طرح نوروزی 97 اجرا شود.

وی هدف از جلسه هماهنگی طرح نوروزی پلیس‌راه استان یزد را هماهنگی و تبادل‌نظر در راستای آرامش سفر و کاهش حوادث جاده‌ای در استان عنوان کرد و افزود: از کلیه یگان‌های امدادی درخواست می‌شود که در ایام نوروز در راستای آرامش سفر مسافران نوروزی در کنار پلیس حضور فعالی داشته و ارائه خدمات کنند.

رئیس پلیس‌راه استان یزد بابیان اینکه نقاط حادثه‌خیز استان یزد باید مشخص و هویدا باشد تا مردم بتوانند سفر خود را با آرامش خاطر ادامه دهند، اظهار داشت: در همین راستا تقاضا شده است محور یزد طبس در ایام نوروز کامیون ممنوع اعلام شود؛ لذا رانندگان باید پیش‌بینی‌های لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند.

مظفری بیان داشت: بنا بر موقعیت خاص استان یزد، محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای ییلاقی استان مانند ده بالا، بیداخوید و همچنین سایر محورهای شهرستان تفت و مهریز بنا بر مصلحت، روزانه اعلام خواهد شد که کامیون ممنوع است؛ چراکه پیش‌بینی ما این است که مردم استان یزد در ایام نوروز در جهت سفرهای درون استانی خود این مناطق را اولویت خود قرار دهند.

این مسئول با تأکید بر اینکه محورهای ییلاقی استان یزد از محورهای محدودی هستند که گنجایش تردد سواری‌ها در حد بالا را ندارند، خطاب به رانندگان کامیون خاطرنشان کرد: از رانندگان کامیون درخواست می‌شود به‌محض اعلام محدودیت این‌گونه محور‌ها، همکاری لازم را با پلیس‌راه استان یزد داشته باشند و از تردد در این محورها جدا خودداری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: آن چیزی که از اهمیت خاصی برخوردار است، همکاری و هماهنگی بین ارگان‌ها و یگان‌های امدادی با پلیس‌راه استان یزد است؛ همچنین پلیس‌راه استان یزد تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای سفر مسافران و کاهش تصادفات به کار می‌گیرد و همچنین به‌صورت صددرصدی با تجهیزات کامل در اختیار مردم خواهد بود.

رئیس پلیس‌راه استان یزد از راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در راستای جلوگیری از حوادث جاده‌ای در ایام نوروز در استان خبر داد و تأکید کرد: 46 درصد از حوادث‌های استان یزد مرتبط با حوادث واژگونی خودروها است؛ لذا در راستای جلوگیری از این حوادث در استان یزد واحدهای نامحسوس و ایستگاه‌های سیاری راه‌اندازی می‌شود؛ چنانچه بتوانیم در خاتمه طرح نوروزی در استان یزد شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

مظفری از افتتاح پاسگاه پلیس‌راه یزد کرمان با جایگاه و امکانات مناسب خبر داد و اضافه کرد: با توجه به حاکمیت موج ناپایدار جوی در استان یزد و همچنین بر اساس اعلام پیش‌بینی بارندگی در استان از رانندگان انتظار می‌رود که به این نکته توجه داشته باشند که استان یزد استانی کویری است و به‌محض بارندگی سطح جاده‌ها بسیار لغزنده است و آن چیزی که به رانندگان توصیه می‌شود این است که حتماً پای خود را از پدال گاز کمی بردارند و در موقع بارندگی سرعت‌های خود را کاهش دهند؛ همچنین بر فاصله طولی مناسب بین خودروها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: استان یزد از استان‌هایی است که بالاترین حجم خودروهای سنگین را شامل می‌شود که این موضوع باعث لغزندگی جاده‌ها می‌شود؛ لذا به رانندگان توصیه می‌شود فاصله‌های طولی خود را رعایت کنند و از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند؛ همچنین باید توجه داشت که خط قرمز ما نیز سرعت‌های غیرمجاز و کسانی که نظم جاده را به هم می‌زنند، هستند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که به‌صورت نامحسوس تحت کنترل پلیس‌راه استان یزد است، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی است، یادآور شد: رانندگی ازجمله مشاغلی است که هوشیاری و دقت نظر راننده را می‌طلبد تا سفر ایمنی را داشته باشد؛ همچنین رانندگان باید توجه داشته باشند که بستن کمربند ایمنی جلو و عقب در جاده‌ها اجباری است و همچنین پلیس‌راه استان یزد نیز با گشت‌های محسوس و نامحسوس خود بر سفر ایمن و کاهش تصادفات اهتمام ویژه‌ای دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار