مدیریت امور دام جهاد کشاورزی استان یزد:
مدیریت امور دام جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مشکلات حوزه صنعت پرورش اسب از وزارتخانه آغاز می‌شود که متأسفانه این صنعت روی زمین‌مانده و متولی واحدی ندارد.
کد خبر: ۶۲۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 07 July 2018

 عباس تیموری در جمع مسئولین شهرستان ابرکوه، در رابطه با مشکلات سد راه صنعت پرورش اسب، اظهار کرد: این مشکل از وزارتخانه آغاز می‌شود که متأسفانه این صنعت روی زمین مانده و متولی واحدی ندارد.

تیموری با بیان اینکه هویت گذاری اسب به فدراسیون‌ها واگذار شده در حالی در حیطه وظایف آن نیست، افزود: پس از برگزاری نشست‌های متعدد در پایتخت مقرر گردید کمیته صنعت پرورش اسب در استان و شهرستان‌ها تشکیل و مشکلات و موانع به‌صورت کتبی به مسئولین کشوری منتقل شود.

وی پیرامون قیمت تمام شده شیر برای دامدار و گران بودن قیمت نهاده‌های دامی نسبت به قیمت شیر در بازار، اذعان کرد: اگر ما مشکلات را در شهرستان و استان شناسایی و منعکس نکنیم، مسئولین بالادستی نیز برای ما کاری انجام نمی‌دهند و یا اگر انجام دهند در دراز مدت است.

مدیریت امور دام جهاد کشاورزی استان یزد، ضمن گلایه از عدم انعکاس مشکلات شهرستان به مرکز استان، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در زمینه ضعف تشکل‌ها و اتحادیه‌ها است که باید آن‌ها را تقویت کنیم تا با اتحاد بتوانند راه حلی برای مسائل پیدا کنند.

تیموری با اشاره به اینکه نهاده‌هایی که در اختیار استان قرار می‌گیرد بسیار کم است، تأکید کرد: نیاز علوفه ما در استان یزد 766 هزار تن است که از این مقدار 75 درصد به خارج از استان وابسته است.

وی یکی از رسالت‌های سازمان جهاد کشاورزی را اصلاح نژاد و ترویج استفاده از دام‌های پرتولید عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌شد در این زمینه بخش خصوصی وارد میدان شود که در این صورت سازمان همکاری لازم در 50 درصد از اعتباری که برای خرید دام نیاز است، خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار