مدیرکل دامپزشکي استان:
کَنه‌ هيالوما عامل بيماري تب کریمه کنگو است و در مناطق گرم و خشک شيوع بيشتري دارد و مي توانند به عنوان يک ناقل ويروس اين بيماري مسري را از طريق گزش در ميان دام‌ها انتشار دهند.
کد خبر: ۶۳۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 23 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مدير کل دامپزشکي استان گفت: در استان يزد تاکنون هيچ گزارشي از بيماري کريمه کنگو نداشتيم با توجه به رعايت بهداشت و زيرساخت هاي کشتارگاهي استان اين بيماري تاکنون هيچ مخاطره اي دراستان ايجاد نکرده است .
حدادزادگان افزود: دامداران در مناطق روستايي بايد بيشتر مراقب باشند و در صورت مشاهده کنه روي دام ها سم زدايي و پس از دو هفته کشتار دام را انجام دهند
وي اشاره کرد که بيماري تب کريمه کنگو بيماري مسري است و فصل تابستان فصل وفور کنه هاست که ميتواند دام و انسان را آلوده کند.
وي با اشاره به نقش کنه در شيوع بيماري تب کريمه کنگو، يادآور شد: کنه‌ هيالوما عامل اين بيماري است و در مناطق گرم و خشک شيوع بيشتري دارد ومي توانند به عنوان يک ناقل ويروس اين بيماري مسري را از طريق گزش در ميان دام‌ها انتشار دهند و انتقال ويروس از کنه مولد به نسل بعد از خود، اين روند را تسريع مي‌کند.
حدادزادگان ضرورت اهميت آموزش دامداران، قصابان و مصرف‌کنندگان فراورده‌هاي خام دامي، را مهم عنوان کرد و گفت: دامپزشکي بخش عمده‌اي از سعي خود را در جهت ترويج و آموزش صحيح اقشار مختلف توليدکننده، توزيع کننده و مصرف کننده مي‌کند تا از اين طريق به موثرترين شکل ممکن از شيوع اين بيماري پيشگيري به عمل آورد.
گفتني است اين بيماري هرچند بسيار کشنده است اما در مراحل ابتدايي بيماري به راحتي قابل درمان است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار