رئیس میراث اردکان:
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: بافت تاریخی این شهر و شهر عقدا یکی از سالم‌ترین و منسجم ترین بافت‌های قدیمی و زنده ایران است که تاکنون از حوادث طبیعی مصون مانده است.
کد خبر: ۶۳۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 06 August 2018

حمید مشتاقیان افزود: بافت تاریخی و زنده اردکان پس از قرن ها استواری، صدها بنای تاریخی از جمله بازار، مساجد، زیارتگاه ها، حسینیه ها، آب انبارها، حمام ها، کوچه ها و گذرهای باریک، ساباط ها و خانه هایی با بادگیرهای یک طرفه که خاص منطقه اردکان است را در خود جای داده است.
وی خاطرنشان کرد: این بافت های تاریخی در منطقه کویری قرار گرفته و گردشگران با دیدن ابنیه تاریخی خشتی و گلین آن، خاطرات و تصاویر ماندگاری در ذهن آنها باقی خواهد ماند.
مشتاقیان در ادامه افزود: جاذبه های طبیعی شهرستان نیز مانند کویر بکر زرین و منطقه حفاظت شده سیاهکوه از پتانسیل های بالقوه گردشگری طبیعی این شهرستان هستند.
وی گفت: وجود زیارتگاه های زرتشتیان همچون پارس بانو، پیر هریشت و از همه مهم تر زیارتگاه چک چک و نیز با ایجاد مسیرهای گردشگری قنوات اردکان همچون قنات فتح آباد، قنات بهاءالدین و قنات قطب آباد و تبدیل آن به مسیر گردشگری، موجب جذب توریست های خارجی شده و خواهد شد.
این مسئول افزود: خانه موزه آیت الله خاتمی، قلعه تاریخی خرانق، زیارتگاه زرتشتیان چک چک، مجموعه قنوات و بافت ها و ابنیه متعدد تاریخی باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان شده است.
اردکان شهرستانی با وسعت 24 هزار کیلومتر مربع، دارای جاذبه های خاص گردشگری در مناطق مختلف عقدا، خرانق و بخش مرکزی است که در مثلث گردشگری یزد - اصفهان - شیراز قرار دارد.
اردکان، یکهزار اثر تاریخی دارد که 240 مورد آن ثبت ملی شده است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار