هادی‌نسب خبر داد؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، گفت: سرانه مصرف آب کل کارواش‌های یزد، کمتر از ١٥ صدم یک درصد آب شهر است.
کد خبر: ۶۴۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 14 August 2018

«هادی نسب» در نشست کمیته نظارت بر مصرف آب کارواش‌های استان، با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب در امور خدماتی، اظهار کرد: استفاده از آب ‌آشامیدنی جهت مصارف غیرشرب کاری غیرعقلی و ناثواب است و مردم استان به این مهم توجه ویژه‌ای دارند .

وی افزود: ضریب وجود کارواش‌ها در استان یزد نسبت به استان‌های همجوار بسیار پائین بوده و اکثر کارواش‌ها در زمینه مصرف آب صرفه جویی می‌کنند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد هدف از تشکیل این کمیته را بررسی دوره‌ای مصرف آب در کارواش‌ها و جلوگیری از فعالیت واحدهای متخلف دانست و گفت: هرچند سرانه مصرف آب کل کارواش‌های یزد، کمتر از ١٥ صدم یک درصد آب شهر می‌باشد لیکن همین مقدار هم باید مدیریت شده و جلوی هرگونه اهمال کاری گرفته شود .

هادی‌نسب تصریح کرد: کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی استان در سال جاری ١٤ جلسه برگزار کرده که یکی از مصوبات آن تشکیل کمیته نظارت بر مصرف آب کارواش‌ها بوده است .

وی ادامه داد: هم اکنون کارواش هایی در یزد وجود دارند که از کمترین آب مصرفی غیرشرب، چندین مرتبه استفاده می‌کنند .

این مقام مسئول در ادامه از دستگاه‌های نظارتی و صنفی خواست تا خواسته مردم یزد در این خصوص را جدی بگیرند و از هرگونه استفاده آب در مصارف غیر آشامیدنی جلوگیری کنند .

هادی نسب تصریح کرد: مجموعه مدیران استان در کنار مردم از گذشته تاکنون در خصوص مصرف آب دقت و مدیریت زیادی داشته اند و حفر قنات‌ها گواه این ادعاست .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در پایان سخنان خود از رسانه‌ها خواست تا با ارائه اخبار درست و واقعی جلوی هرگونه شایعه سازی و ایجاد اختلاف بین مردم را در ارتباط با حوزه آب بگیرند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار