رئیس جمعیت هلال‌احمر یزد:
رئیس جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه رانندگان به دلیل نزدیک بودن به حوادث بهترین فردی هستند که می‌توانند به حادثه دیدگان کمک کنند، از اجرای طرح آموزش رانندگان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 18 August 2018

محسن حرازی‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: درواقع همیشه فعالیت‌های این جمعیت در استان در راستای اهداف بشردوستانه‌ تدوین شده است که این فعالیت‌ها به‌صورت داوطلبانه و در همه حوزه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: اهداف و اولویت‌های مهم جمعیت هلال‌احمر استان یزد، امدادگری در جنگ و حادثه است؛ لذا اگر زمانی حادثه‌ و جنگ صورت نگیرد در راستای آموزش نیروها، تکمیل و ایجاد تجهیزات این جمعیت تلاش می‌شود تا در مواقع بحران بهترین اقدامات صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان یزد اظهار داشت: معتقدیم بهترین راه برای حضور در حادثه، این است که بتوانیم اقدامات اولیه را در نزدیک‌ترین سطح حادثه ببریم؛ لذا ضروری است که در هر جمعیتی افرادی باشند که آموزش‌های لازم را در کمک‌های اولیه دیده باشند تا بهترین اقدامات در لحظات اولیه حادثه صورت گیرد که در همین راستا دوره‌های کمک‌های اولیه برای رانندگان با توجه به اینکه اولین افرادی هستند که در صحنه حضور می‌یابند، در نظر گرفته شده است.

حرازی‌زاده بابیان اینکه قطعاً پتانسیل بالقوه این جمعیت، اعضا و داوطلبان هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان یزد از لحاظ پرسنلی با کمبود مواجه است و اعضا و داوطلبان هستند که پتانسیل کمی و کیفی این جمعیت به شمار می‌روند و ما معتقدیم که اگر جامعه با اقدامات پتانسیل این جمعیت آشنایی پیدا کنند، افراد بیشتری جذب شده و مشارکت‌های خوبی در این راستا شکل می‌گیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه حوزه جوانان با توجه به اینکه ابتدایی‌ترین روابط اجتماعی در این سن تجربه می‌شود، بیشترین ارتباط را با مردم دارند، اذعان کرد: آموزش‌های لازم و ضروری در حوزه‌های مختلف امداد و نجات به جوانان داده می‌شود؛ چراکه قطعاً اولویت اصلی تشکیل این جمعیت، فعالیت‌های داوطلبانه امدادی است.

وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان یزد در حوزه درمانی و توان‌بخشی، تأکید کرد: درواقع شاخص‌ترین این اقدامات، فعالیت‌های داروخانه این جمعیت است و همچنین در راستای تأمین داروهای موردنیاز مردم و بیماران اقدامات تخصصی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و داروخانه شهید چمران صورت گرفته است تا حدودی داروی موردنیاز مردم تأمین شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان یزد از راه‌اندازی مرکز جامع توان‌بخشی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همیشه برند هلال‌احمر در بحث توان‌بخشی در استان یزد مغفول مانده، در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است و این مرکز تا هفته دولت در استان یزد آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حرازی‌زاده با اشاره به دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان یزد، یادآور شد: درواقع در مرکز پزشکی حج و زیارت در راستای واکسیناسیون حجاج و زوار اقدامات خوبی در دستور کار قرارگرفته است؛ همچنین در حوزه داوطلبان طرح‌هایی در قالب فرشتگان رحمت و همای رحمت در نظر گرفته‌شده است؛ لذا درصددیم از توان بالقوه داوطلبان و اعضا نهایت استفاده و بهره را بریم.

وی بیان داشت: امید است تا بتوانیم با انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر استان یزد، از توان خیرین هلال‌احمر بهترین استفاده را ببریم؛ همچنین اخیراً حوزه داوطلبان این حوزه به‌صورت ستادی در قالب طرح نذر آب در سیستان و بلوچستان فعالیت‌ها خوبی را انجام داده است که ۱۹ استان در این راستا ورود کرده‌اند؛ البته در قالب طرح نذر آب.

این مقام مسئول بابیان اینکه اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان یزد در منطقه دلگان استان سیستان و بلوچستان بازخورد خوبی را به همراه داشته است، ابراز داشت: در واقع جمعیت هلال‌احمر استان یزد تیم‌های تخصصی را به این منطقه فرستاده است و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است؛ چنانچه دارو به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شده و یکسری فعالیت‌های جراحی سرپایی و غیره نیز در آن منطقه صورت گرفته است.

حرازی‌زاده در پایان اضافه کرد: تیم کاروان سلامت از استان یزد به‌منظور ارائه خدمات بشردوستانه به‌صورت کاملاً داوطلبانه در شهرستان دلگان حضور داشته‌اند و در حوزه‌های بهداشت محیط و روان فعالیت‌های خوبی توسط جمعیت هلال‌احمر استان یزد در آن منطقه صورت گرفته و همچنین علاوه بر اقدامات درمانی در حوزه غذایی، پوشاک و کمک‌های مردمی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار