ريیس کل دادگستری استان یزد از دستگيري يك كارمند رشوه‌بگير در اين استان به اتهام اخذ تاكنون بیش از 5 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 19 August 2018

 «محمدرضا حبیبی» در نشست هماهنگی شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی استان، از شناسایی و دستگیری یکی از کارمندان بخش دولتی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد و گفت: با پیگیری‌های دقیق اطلاعاتی کارمند خاطی در یکی از ادارات دولتی به اتهام اخذ رشوه شناسایی و دستگیر شد و تا‌کنون بیش از 5 میلیارد ریال اخذ شده از این کارمند خاطی ثبت شده است .

وي همچنين به دستگیری دو نفر به اتهام تحصیل 40 میلیارد ریال مال نامشروع از طریق توزیع خارج از شبکه آرد دولتی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان ابرکوه دو نفر که به طرق مختلف اقدام به توزیع و فروش آردهای سهمیه ای مخصوص نانوایی ها مبادرت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند .

وی یادآور شد: در این پرونده بالغ بر 40 میلیارد ریال تحصیل مال نامشروع صورت گرفته که تحقیق راجع به سایر ابعاد آن ادامه دارد .

ريیس کل دادگستری استان تصریح کرد: حسب دستور معاون اول قوه قضاییه، تمام اطلاعات پرونده‌های کلان اقتصادی به مرکز جهت تعیین تکلیف ارسال می‌شود تا در شعب ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی مرکز رسیدگی یا مجوز تشکیل شعب ویژه در استان صادر شود.

وي در ادامه گفت: همه دستگاه‌ها در میدان هستند تا با شناسایی و برخورد با افراد سودجو و فرصت‌طلب، مفسدان اقتصادی را به جزای اعمال ننگین خود برسانند .

حبيبي افزود: در استان یک بسیج همکاری شکل گرفته و دستگاه‌های متولی در میدان هستند تا عرصه را بر مفسدان اقتصادی و کسانی که با سودجویی خود، بازار مسلمین را دچار التهاب می‌کنند، تنگ كنند.

وی اظهار كرد: افراد فرصت‌طلب بدانند هیچ چیزی از چشم تیزبین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دور نمی‌ماند و دیر یا زود تخلف و جرمشان محرز خواهد شد مگر آن که خودشان قبل از شناسایی توسط مأموران، کالای خود را طبق اصول قانونی حاکم بر بازار به مردم عرضه كنند.

این مقام قضایی ضمن تشکر از بازاریان متدین استان که نسبت به بسیاری از اماكن تخلفات کمتری را در این زمینه داشتند، گفت: نباید اجازه داد كه عده‌ای معدود، با انجام کارهای خلاف قانون بر جو روانی حاکم بر شریط روز بیافزایند .

وی بر برخورد با هرگونه گران‌فروشی تأکید و اظهار كرد: یکی از نظارت‌ها بر بازار، ارزیابی نرخ کالاها در بازار است و اگر افرادی کالاهای خود را خارج از سود قانونی مصوب نیز عرضه كنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

ريیس کل دادگستری استان در پايان نيز مشارکت مردم در شناسایی و برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی را خواستار شد و بیان كرد: مردم باید یار دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی باشند و هرگونه حرکتی که نشان از ایجاد خلل در بازار دارد را به نهادهای متولی به صورت تلفنی، حضوری، کتبی و شفاهی اطلاع دهند و مطمئن باشند در هیج جا نامی از آنان برده نخواهد شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار