رئیس سازمان صمت :
یزد - ایرنا - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: بیش از 800 نوع کالا در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ساخته می‌شود که تاکنون 407 قلم آن در بازار 93 کشور عرضه شده است.
کد خبر: ۶۷۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 22 October 2018

محمدرضا علمدار یزدی به مناسبت روز صادرات بابیان اینکه هم‌اکنون در سه هزار و 700 واحد تولیدی استان 335 هزار نفر مشغول کار هستند، اظهار داشت: از این تعداد 236 هزار نفر (حدود 70 درصد) در بخش صنعت، معدن و خدمات مشغول می‌باشند .
وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون (بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری شده ) به ازای 1.6 روز یک واحد جدید صنعتی در یزد راه‌اندازی شد و به ازای هرروز نیز 36 نفر در بخش صنعت، معدن و خدمات استان مشغول کار شدند.
وی بابیان اینکه بر اساس معافیت‌های گمرکی که روزانه صادر می‌شود، روزی هشت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صنعتی و معدنی در حال انجام است ، تصریح کرد: اعداد اشتغال و سرمایه‌گذاری نشانگر حرکت به سمت اشتغال‌های صنایع دانش‌بنیان ، های تک( فناوری بالا) ، کم آبخواه و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی است.
رئیس سازمان صمت یزد با اشاره به یک هزار طرح نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در استان تأکید کرد که تاکنون چهار هزار و 800 میلیارد تومان در این طرح‌ها هزینه شده است.
به گفته وی با تأمین سه هزار و 500 میلیارد تومان بودجه زمینه اشتغال 32 هزار نفر دیگر در بخش صنعت، معدن و تجارت یزد فراهم می‌شود که 70 درصد اشتغال فعلی در این بخش‌ها به 80 درصد خواهد رسید.
علمدار یزدی با اشاره به گوشه‌ای از رتبه‌های برتر مجموعه تحت مدیریت خود افزود: این سازمان به مدت سه سال پی‌درپی در صدور معافیت‌های گمرکی رتبه اول کشور ، رتبه نخست صدور گواهی کشف معدن در سال 96 و نیز رتبه اول صدور پروانه بهره‌برداری معدن در سال 96 را کسب کرد که ماحصل این موفقیت درخشش سازمان صمت استان در جشنواره شهید رجایی کشوری و جشنواره استانی شهید رجایی و کسب رتبه برتر است.
علمدار یزدی ادامه داد: یزد با یک میلیارد و 800 میلیون تن ازلحاظ ذخیره مواد معدنی دومین استانی معدنی کشور و ازلحاظ تنوع اندیس‌های معدنی در جایگاه نخست قرار دارد که هم‌اکنون حدود 11 هزار نفر در این بخش اشتغال دارند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار