رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون نظارت تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه چنانچه بخواهیم در حال حاضر هم می‌توانیم شهردار را انتخاب کنیم، گفت: برنامه‌های ارائه‌شده توسط شهردار آینده باید با استراتژی شورا هماهنگ باشد.
کد خبر: ۶۷۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 22 October 2018

سیدمحمد‌علی پاک‌نژاد در خصوص انتخاب شهردار آینده یزد، گفت: انتخاب شهردار بستگی به نظر اکثریت شورا دارد که در این زمینه چه تصمیماتی در خصوص شهردار آینده در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اداره و برگزاری جلسات شورا با رئیس شورا است، افزود: رئیس شورا در این مورد می‌تواند تصمیم‌گیری کند و جلساتی را برای انتخاب شهردار برقرار کند.

رئیس کمیسیون نظارت تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: به‌محض برقرار شدن جلسات و کاندیداهایی که موردنظر اعضای شورای شهر هستند و خودشان داوطلب، از طرف دیگران و یا از طرف اعضای شورا کاندید شدند، صلاحیت‌های کلی آن‌ها باید موردبررسی قرار گیرد.

پاک‌نژاد بابیان اینکه این کاندیداها باید برنامه‌ها و اهداف خود را به اعضای شورای اسلامی شهر یزد ارائه دهند، اظهار داشت: به پرسش‌های اعضای در مورد سؤالاتی که از آن‌ها می‌شود، پاسخ و مجدداً مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که یک فرد خاص و شایسته انتخاب شود.

این مقام مسئول مردم‌داری، سوابق مدیریتی و تجربه کار در شهرداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهردار آینده دانست و ابراز داشت: باید شهردار آینده شناخت و نسبت به مسائل شهری سازی و از مسائل فرهنگی و اجتماعی یزد آگاهی داشته باشد.

وی در ارتباط بودن با مردم را از دیگر ویژگی‌های شهردار آینده برشمرد و اذعان داشت: شهردار آینده باید مردم‌دار بودن، اخلاق حسنه، تحصیلات و تخصص در خصوص مسائل مدیریت شهری را داشته باشد تا بتواند با مدیریت مناسب شهر را اداره کند.

رئیس کمیسیون نظارت تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که ارائه می‌شود باید با استراتژی شورا هماهنگ باشد، عنوان کرد: استراتژی شورا حل مسائل و مشکلات اولویت‌بندی شده به‌مانند مسئله آب استان، اتباع بیگانه، بافت تاریخی و گردشگری است که شهردار آینده بتواند همچون برنامه‌هایی را پیش برد و به اهداف موردنظر برساند.

پاک‌نژاد بابیان اینکه چنانچه بخواهیم در حال حاضر هم می‌توانیم شهردار را انتخاب کنیم؛ اما ممکن است موردتوافق همه نباشد، یادآور شد: شرایط کلی را ممکن است چند نفر داشته باشند؛ اما باید ببینیم از بین این چند نفر کدام‌یک برنامه‌های بهتری دارند که بتواند این شهر را مدیریت کند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فردی که اصلح‌تر است را انتخاب کنیم و مدیدت شهر را به دست آن بسپاریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار