مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد:
مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: هیئت‌های مذهبی و عزاداری یزد باید برای کسب مجوز فعالیت در سامانه ثبت هیئت‌های مذهبی ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۶۷۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 24 October 2018

حجت‌الاسلام علی کارگر  با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۴۰۰ هیئت در سطح استان یزد وجود دارد، گفت: از این تعداد هزار و ۱۰۰ مورد از این هیئت‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های عزاداری ساماندهی شده در استان یزد همگی دارای پرونده و کد هستند، عنوان کرد: درواقع تمامی هیئت‌های عزاداری استان یزد بایستی در سامانه ثبت‌نام کنند تا مجوز لازم برای آن‌ها صادر شود. توصیه ما بر این است که کل هیئت‌ها در سامانه ثبت‌نام کرده و کد دائمی فعالیتشان را بگیرند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه بیش از نیمی از هیئت‌های استان یزد دارای مجوز اصلی هستند، خاطرنشان کرد: در حقیقت عزاداری بایستی با سبک و سیاق سنتی که بیانگر واقعیت‌های عاشوراست، همخوانی داشته باشد تا تأثیرات لازم را دربرداشته باشد.

کارگر در پایان اظهار داشت: استان یزد همواره درزمینه عزاداری در سوگ ائمه معصومین زبان زد بوده و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته و عنوان حسینیه ایران نیز دلیلی بر این مدعاست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار