مدیر ایمنی و ترافیک شهرداری یزد:
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: قیمت پارکینگ‌های سطح شهر یزد در مقایسه با سایر استان‌های سطح کشور بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۶۷۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 25 October 2018

حمید دهقان‌بنادکی در یک‌صد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تعرفه‌های پارکینگ‌های سطح شهر یزد، گفت: در حقیقت چندین سال است که شورای تأمین استان موظف کرده تا تأمین امنیت، دوربین و روشنایی پارکینگ‌های سطح شهر بر عهده شهرداری باشد و با توجه به اینکه که شهرداری به‌تنهایی از عهده این اقدام برنمی‌آمد، در این راستا با مشارکت بخش خصوصی وارد عمل شده است.

وی افزود: تجهیزات و امکاناتی که پیمانکار بخش خصوصی و مشارکت‌کننده ازجمله تأمین روشنایی، خط‌کشی، راه‌بند، نیروی انسانی در دو شیفت کاری، دوربین نظارتی و غیره ارائه می‌دهد، به‌اندازه کافی است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد، بیشترین هزینه اختصاص‌یافته به پارکینگ‌های شهر یزد را در راستای بحث نیروی انسانی و دوربین‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در حقیقت افزایش تورم حاکم بر کشور، ما را بر وا‌داشت تا پیشنهاد افزایش قیمت پارکینگ‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

دهقان‌بنادکی بیان داشت: در حقیقت پیشنهاد اعضای کمیسیون خدمات شورای شهر یزد بر این بود که با توجه به مردم اینکه مردم رغبت بیشتری برای ورود به پارکینگ داشته باشند، ورود به پارکینگ تا یک ساعت اول ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد و مابقی قیمت‌ها دو برابر افزایش پیدا کند؛ چراکه در حال حاضر تعداد کسبه از ظرفیت پارکینگ بالاتر رفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت پارکینگ‌های سطح شهر یزد در مقایسه با سایر استان‌های سطح کشور بسیار ناچیز است و درواقع هزینه‌های پارکینگ‌های شهر یزد کفاف هزینه‌های روزمره را نمی‌دهد، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های زیاد در خصوص خیابان قیام و انتظار کسبه، ما را بر واداشت که یک مصوبه خاص را در خصوص پارکینگ مسجد ملااسماعیل داشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه بازاریان به‌تازگی به ما اعتماد کرده‌اند؛ لذا در خصوص پارکینگ مسجد ملااسماعیل یک شرایط خاصی را رقم زده‌ایم و پارکینگ‌های ماهیانه آن‌ها در حال حاضر ۴۵ هزار تومان است، درصورتی که در گذشته به دلیل توافقات شهرداری با بازاریان این رقم به ۳۰ هزار تومان رسیده بود؛ اما در حال حاضر نیز ۴۵ هزار تومان است که در تلاشیم با پرداخت مابه‌التفاوت آن توسط بخش خصوصی این رقم را به ۳۰ هزار تومان برسانیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار