80 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد رهسپار اردوی زیارتی عتبات عالیات شدند .
کد خبر: ۶۹۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 17 December 2018

حجت‌الاسلام «علی‌محمد اسلامی منش» معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با بیان این که اردوهای مددجویی این نهاد در قالب‌های زیارتی و آموزشی برگزار می‌شود، گفت: 80 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد رهسپار اردوی زیارتی عتبات عالیات شدند . 
وی افزود: طی شش‌ماهه نخست سال جاری دو هزار و 871 مددجوی تحت حمایت به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس، قم و شیراز و اردوهای آموزشی درون استانی اعزام شدند . 
معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با بیان این که تقویت بنیه اعتقادی جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد ازجمله اهداف این نهاد در برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی است، افزود: در نیمه نخست امسال هزار و 289 مددجو به اردوی زیارتی و هزار و 582 مددجو به اردوی آموزشی تربیتی اعزام شدند . 
وی با اشاره به این که مادران و دختران تحت حمایت، زنان و مردان سرپرست خانوار، سالمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی ازجمله مددجویان بهره‌مند از برنامه‌های اردویی هستند، گفت: هزار و 519 نفر از مددجویان بهره‌مند از برنامه‌های اردویی دانش‌آموز، 201 نفر دانشجو و طلاب علوم دینی، 805 نفر سرپرست خانوار (783 زن و 22 مرد)، 68 نفر جوانان در آستانه ازدواج، 118 نفر دختران بازمانده از ازدواج، 129 نفر دختران بازمانده از تحصیل و 31 نفر زن سالمند بوده‌اند . 
اسلامی منش با بیان این که دو هزار و 161 نفر از افراد اعزام‌شده به اردو طی شش‌ماهه نخست امسال زن و 710 نفر مرد بوده‌اند، افزود: دو هزار و 326 نفر از مددجویان اعزامی به اردو ساکن مناطق شهری و 545 نفر در روستا ساکن هستند . 
وی ادامه داد: 104 میلیون تومان برای برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی در نیمه نخست سال 97 هزینه شد که 53 درصد از محل کمک‌های مردمی و صدقات و 47 درصد از منابع دولتی تأمین ‌شده است . 
معاون كميته امداد استان یادآور شد: چهار هزار و ۳۶ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال گذشته به اردوی زیارتی آموزشی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم مشرف شدند که از این تعداد ۶۸۲ مددجو به عتبات عالیات، دو هزار و ۹۲۹ نفر به مشهد مقدس و ۴۲۵ مددجو اردوی قم اعزام شدند . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار