وزارت کشور با تعلل در تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی استانی و شهری یزد و تداوم روند مدیریتی با سرپرست، تدبیر دولت دوازدهم و امید مردم را نشانه رفته است.
کد خبر: ۶۹۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 29 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ بی شک کتاب تاریخ یزد در صفحه 1397 خود روایت گر چالش های عدیده ای خواهد بود که با رنگ نا امیدی و بی تدبیری، به بی سرپرستی این دیار در نهایت زیادت سرپرستان پرداخته است. در این صفحه تاخورده تاریخ می خوانیم:

استان یزد در شرایطی روزگار سخت زیست محیطی خود را طی و صبح ها را از ترس تعطیلی کارخانه جات، شب و شب را از ترس شکستگی خط لوله های آب انتقالی، صبح می کند که سکان مدیریتی آن در بخش های مختلفی خالی مانده و سرپرستی ها نیز رو به پایان اند؛ به عبارتی استان، شهرستان و شهری بی صاحب مانده و مورد بی مهری دولت تدبیر و امید قرار گرفته است که عنوان شهر جهانی و میراث داری از تاریخ و تمدن کهن بشری را به دوش می کشد.

استانی که در انتخابات ریاست جمهوری 96 با تکیه بر آرمان تَکرار حماسه آفرینی، عنوان بیشترین میزان مشارکت در سطح کشور را با سهم 4/93 درصدی به خود اختصاص داد و قریب به 402 هزار و 995 نفر در استان یعنی بیش از 64 درصد از شرکت کنندگان یزدی در انتخابات بر بقای تدبیر و امید رای دادند درحالی که وزارت کشورِ بعد از انتخابات شرایطی را برای استان فراهم آورد که نه تنها بقای استان را وابسته به اما و اگر کرد بلکه بوی تدبیر و امید را نیز از آسمان این استان زدود.

در این استان، محمود زمانی قمی رفت تا محمدعلی طالبی سرپرست استانداری یزد شود؛ مصطفی سالاری رفت تا عباس حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان یزد شود و مهدی جمالی نژاد نیز رفت تا سیدعلی مشتاقیون سرپرست شهرداری یزد شود و این رفتن ها و آمدن ها آنقدر به درازا کشید تا امروزی وجاهت قانونی سرپرست شهرداری یزد به اما و اگر دیوان عدالت اداری کشور بستگی داشته باشد، صندلی چرخ دار مدیریت شهرستان یزد نیز بی صاحب بر کرسی فرمانداری چرخ بزند  و استانداری یزد جنگ میان بومی خواهی مردم و غیربومی خواهی مسئولان را نظاره گر باشد؛ درحالیکه در این کش و قوس هایی که فشارش گلوی مردم را با توقف روند توسعه ای استان می فشارد می توانست با نظر مساعد وزیر کشور و لبیک گویی به خواسته مردم در این شرایط فعلی به نجات بحرانی شتابد که دامن گیر استان یزد شده است؛ بحرانی که نخست از مدیریت سرپرستی که مصداق بارز بی سرپرستی است آغاز شده و این عدم تعیین تکلیف در حوزه مدیریتی می تواند آغاز روند تلخ سقوط به قهقرای تاریخی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

حال باید منتظر ماند تا دید وزارت کشور در روزهای آتی نسبت به انتصاب استاندار یزد اقدامی خواهد کرد؟ آیا بالاخره حکم مجتبی فرهمند به عنوان شهردار یزد تایید خواهد شد؟ آیا فرمانداری یزد در دولت دوم تدبیر و امید مدیریت ماندگاری را بر خود خواهد دید؟ و مهمتر از همه آیا خواسته ها و مطالبات مردمی در تصمیم گیری های وزارت کشور نقش خواهد داشت یا خیر؟ و پرسش های عدیده دیگری که پاسخ آن را باید از وزارت کشور جویا شد؛ آیا وزارت کشور به انتقادات پاسخی خواهد داد؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
شاید بصلاح استان باشه کاشکی این چندتا نماینده و... راهم نداشتیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار