رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برگزاری دومین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام، بیان داشت: تمام آوازه های شهر یزد در سراسر جهان به خاطر خشت خام است.
کد خبر: ۷۰۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 09 January 2019

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با تابناک یزد با اشاره به برگزاری دومین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام در یزد، بیان داشت: پس از ثبت جهانی یزد و طی جلسات متعدد اعضای شورای اسلامی شهر، اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن هنرهای تجسمی، بر برگزاری چنین همایش ها و سمپوزیوم هایی در راستای ثبت جهانی یزد و معرفی عناصر کهن آن تاکید و اعتبارات لازم تامین شد.

وی در ادامه افزود: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام در سال 96 در خیابان سید گلسرخ یزد و در محوطه زیبایی برگزار شد که ترکیب این آثار فرهیخته هنری با بافت تاریخی محل سبب شد تا هم اکنون این مکان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یزد شناخته و مورد استقبال هنرمندان و شهروندان یزدی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه تمام آوازه های شهر یزد در سراسر جهان به خاطر خشت خام است، عنوان کرد: این سازه های خشتی با بافت تاریخی یزد متناسب است و به عنوان آثار هنری فاخری در کنار سایر بافت های تاریخی و خشتی یزد ماندگار می شود این مهم خود در ماندگاری و جاودانگی خشت خام تاثیر به سزایی خواهد داشت.

سفید با بیان اینکه محور برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام، شورای اسلامی شهر یزد است، اظهار داشت: برگزاری این سمپوزیوم دست آوردهای ارزشمندی برای شهر یزد داشته و به همراه خواهد داشت. این سمپوزیوم، یزد را بیش از پیش با هنرمندان فاخر شهری، استانی و کشوری اشتی خواهد داد و این شهر تاریخی را به نخبگان و ایرانیان معرفی خواهد کرد که همین مهم نیز در حوزه گردشگری یزد نقش به سزایی را ایفا و ارزش افزوده حائز اهمیتی را ایجاد می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یزد باید به یک شهر هنری تبدیل شود و همه مسئولان و متولیان امر باید در این حوزه در توان خود همت کنند. شهرهای تاریخی جهان محل تجمع اندیشمندان، هنرمندان و سایر اقشار فرهیخته جامعه است و حال که یزد از دیرباز خود بستر و مامن و ماوای این اقشار بوده باید تمام تلاش خود را در ادامه این روند به کار گیرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: یزد ، خشت خام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مانی
|
Italy
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اوازه این شهر ادم ها هستند که این خشت ها را بوجود اوردن ... نه خود خشت ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
درست گفتی دوست من
البه اگر قدر مردم یزد را بدانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار