رئیس امور عشایری :
رئیس اداره امور عشایری یزد گفت : 7.5 میلیارد ریال وام برای پرداخت به 60 خانوار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص ‌یافت که تا پایان سال 1397 برای رونق کسب و کار به‌ متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۰۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 12 January 2019

حسن زارع در حاشیه بازدید از مناطق عشایری ابرکوه  افزود: این مبلغ برای تأمین سرمایه در گردش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی اختصاص‌ دارد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال 1397 تاکنون 12 میلیارد ریال وام به هزار و 300 خانوار از محل صندوق توسعه ملی برای تأمین سرمایه در گردش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت‌ شد.
زارع ادامه داد: همچنین 2 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق شرکت تعاونی عشایر ، با باز پرداخت چهارساله برای خرید علوفه و نهاده های دامی و جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از خشکسالی به متقاضیان پرداخت شد.
رئیس اداره امور عشایری یزد اظهار کرد: با وجود 2دهه خشکسالی و فقر مراتع ، عشایر سال گذشته، چهار هزار و 380 تن فرآورده دامی و لبنی به ارزش حدود 452 میلیارد و 800 میلیون ریال تولید کردند.
وی اضافه کرد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید 25 درصد گوشت قرمز، در تولید 20 درصد صنایع‌دستی استان نقش بسزایی دارند.
رئیس اداره امور عشایری یزد خاطرنشان کرد: امسال با 600 میلیون ریال بودجه، چهار باب آب‌انبار ، برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام 40 هزار لیتر در مناطق عشایری ساخته شد.
زارع خاطرنشان کرد: برای تردد عشایر،سالانه افزون بر هزار و 200 کیلومتر ایل راه ها تیغ ‌زنی می‌شود که تاکنون افزون بر هزار کیلومتر آن اجرا شده است.
این مسئول یاد آورد شد : در همین مدت برای جایگزینی سوخت فسیلی با اختصاص 500 میلیون ریال تعدادی کپسول گاز خریداری و در اختیار عشایر قرار داده ‌شد.
وی ، تأمین آب شرب مورد نیاز دام با هزینه‌ای افزون بر 2.5 میلیارد ریال بودجه از طریق یک هزار و 300 دستگاه تانکر 10 و 12 هزار لیتری و همچنین توزیع حدود 14 تن آرد بین عشایر را بخشی از خدمات ارائه ‌شده به عشایر استان بیان کرد.
زارع با اشاره به اهمیت بیمه عشایری عنوان کرد : افزون بر 70 درصد عشایر استان یزد از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و 40 درصد دام‌های آن‌ها نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.
جمعیت عشایر استان که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، 6 هزار و 300 نفر شامل یک هزار و 300 خانوار است.
عشایر استان از ایلات بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش 140 هزار رأس دام سبک و 400 نفر شتر فعالیت دارند.
عشایر ابرکوه با 420 خانوار و 2هزار نفر جمعیت در مناطق هارونی ، اسفند آباد و فراغه زندگی می‌کنند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد برپای سرشماری آبان ماه سال 1395، یک ‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار