مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور در بازدید از زندان های یزد گفت: زندان های این استان در بحث حرفه آموزی حرف اول را در کشور می زند و جزء استان های برتر محسوب می شود.
کد خبر: ۷۰۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 17 January 2019

احمد راهرو خواجه در جریان بازدید از زندان ها افزود: در سال های اخیر تحول عظیمی در اشتغال و حرفه آموزی زندان های این استان انجام شده و سرعت پیشرفت اقدام ها بسیار خوب است.
وی ادامه داد: کارگاه حرفه آموزی در زندان مرکزی و ندامتگاه های یزد وضعیت بسیار مناسبی دارند و از حدنصاب های تعریف شده از سوی سازمان زندان ها، پیشگام و جلوتر است.
این مسئول خاطر نشان کرد: در بحث اشتغال به کار، زندان های یزد تعامل خوبی با بخش خصوصی و برخی دستگاه های اجرایی داشته و بیش از 500 نفر از مددجویان با فعالیت در کارگاه های اشتغال، ماهیانه حقوق دریافت می کنند.
راهرو خواجه افزود: زندان های این استان در سایر زمینه ها، رتبه های برتر کشور را بدست آورده و این نشان دهنده پویایی و فعالیت های صحیح اصلاحی و تربیتی است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور تصریح کرد: تحصیلات، شغل و درآمد سه مولفه لازم برای زندگی خوب است و مسئولان همواره تلاش می کنند تا زمینه های ایجاد این موارد را برای زندانیان مهیا کنند تا مددجویان سالم و سلامت به آغوش خانواده بازگشته و زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند.
راهرو خواجه از مددجویان خواست قدردان فرصت های بوجود آمده در زندان برای اصلاح و تربیت باشند و داوطلبانه در دوره های حرفه آموزی شرکت کنند تا بعد از آزادی با شغلی آبرومند در کنار خانواده معاش خوبی داشته باشند.
وی گفت: باید تلاش شود تا دستمزد ماهیانه مددجویان در زمان مقرر و طبق برنامه مشخص شده در قوانین و مقررات سازمانی به آنها پرداخت شود.
در ادامه این مسئول از کارگاه اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی، بنیادتعاون زندانیان، کانون اصلاح و تربیت، زندان شماره 2 یزد و زندان اردکان بازدید و نقاط ضعف و قوت را مورد ارزیابی قرار داد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهار هزار زندانی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار