نایب رئیس شورای شهر یزد:
نائب‌رئیس شورای‌شهر یزد با اشاره به تعلل وزارت کشور عنوان کرد: شورای‌شهر انتظار داشت وزارت کشور با صراحت نسبت به موضوع شهردار برخورد کند چون شورا به وظیفه خود به درستی عمل کرد.
کد خبر: ۷۰۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 20 January 2019

مرتضی شایق در صد و بیست و هفتمین نشست شورای‌شهر یزد با بیان اینکه نظام و انقلاب اسلامی یک نظام دموکراسی است، اظهار داشت: وزارت کشور باید با صراحت اعلام می‌کرد عدم صلاحیت یا تایید صلاحیت نه اینکه شورای‌شهر و مردم یزد را معطل بگذارند.

وی با بیان اینکه انتظار از شخص وزیر کشور و وزارت کشور و سایر وزرایی که در این زمینه مرتبط هستند داریم که پاسخگو باشند ادامه داد: اینکه دیگران کم‌کاری کنند و ما در شورای‌شهر یزد پاسخگو باشیم زیبنده نیست و نمی‌توان پاسخ داد.

نائب رئیس شورای‌شهر یزد با اشاره به اینکه شواری شهر یزد به وظیفه خود در ارتباط با انتخاب و معرفی شهردار یزد اقدام کرده، گفت: درخواست ما این است که حقی که برای شورای‌شهر در نظر گرفته شده ادا شود و جواب مثبت یا منفی به این درخواست شورای شهر یزد داده شود و امور شهر یزد را معطل نکنند.

وی با تاکید بر اینکه تعلل وزارت کشور به ضرر یزد تمام شد، تصریح کرد: این انتظار را داریم که نسبت به این موضوع با جدیت ورود کنند و نگذارند که حق یزد به این صورت پایمال شود.

نایب رئیس شورای‌شهر یزد با بیان اینکه اعضای شورای‌شهر یزد خواستار ارسال موضوع به هیات حل اختلاف کشوری و رسیدگی این موضوع توسط شورای حل اختلاف شدند، اضافه کرد: با فرهمند شهردار یزد توسط شورای‌شهر یزد در مدت قانونی، وزارت کشور همچنان و با گذشت بیش از 60 روز اقدام به صدور حکم تایید یا رد صلاحیت وی نکرده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای‌شهر یزد چند مرتبه در این رابطه با مسئولان استانی و کشوری دیدار کرده و بر این انتخاب تاکید دارند.

رسیدگی به اختلاف وزارت کشور و شورای شهر یزد در انتخاب شهردار با 8 رای مثبت و یک رای ممتنع به شورای حل اختلاف موکول شد.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار