مدیر باغبانی جهاد کشاورزی یزد:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد، با تاکید بر لزوم افزایش سطح کشت گیاهان کم آبخواه در استان، گفت: به دلیل وجود مشکلات آبی در یزد، کاشت گیاهان کم آبخواه اجباری است .
کد خبر: ۷۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 18 February 2019

« یدالله جوادپور» با اشاره به این که امنیت غذایی و سلامت غذایی دو رکن اصلی در تولید گیاهان کم آبخواه است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی مسئول امنیت غذایی است اما در زمینه بازرگانی با وجود داشتن معاونت مربوطه، به تنهایی نمی‌تواند فعالیتی موثر داشته باشد .

وی با بیان این که برای گیاهان تولیدی در استان ظرفیت فروش و بازار وجود دارد، افزود: در همه جای کشور برای تولید کنندگان دغدغه فروش وجود دارد اما جهاد کشاورزی استان به تنهایی مسئولیت فروش به عهده ندارد .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد عمده وظیفه این سازمان را تولید محصولات کم آبخواه عنوان کرد و گفت: این حوزه باید با توجه به آب موجود به تولید این نوع گیاهان برای حفظ ارزش افزوده بپردازد .

وی با بیان این که تولید محصولات خشک با قابلیت نگهداری در استان دغدغه فروش تولیدکنندگان را کاهش می دهد، تصریح کرد: گسترش طب سنتی در کشور، نیاز به گیاهان دارویی را افزایش داده است و از طرف دیگر تولیدات با کیفیت گیاهان دارویی در یزد باعث شده محصولات این شهر مشتریان خوبی در مرزهای کشور داشته باشد .

جوادپور تولید انبوه، استمرار در تولید و کیفیت محصولات را لازمه ورود به بازارهای بزرگ عنوان کرد و افزود: نبود تولید انبوه در استان یکی از چالش های یزد برای ورود به بازارهای منطقه ای و صادرات است بنابراین باید سطح تولیدات افزایش یابد .

وی در ادامه لزوم توجه به صنایع تبدیلی را از دیگر اولویت ها و چالش های استان در این حوزه دانست و بیان کرد: صنایع تبدیلی که از گذشته در یزد وجود داشته است، اکنون به صورت صنعتی در حال فعالیت است .

جوادپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کاشت گیاهان کم آبخواه یک اجبار است و انتخاب نیست، تصریح کرد: به دلیل مشکلات آبی که یزد با آن مواجه است، کشاورزان راهی جز کشت گیاهان کم آبخواه ندارند .

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح کشت گیاهان کم آبخواه در استان یزد، افزود: با تکمیل زنجیره تولید، می توانیم به بازارهای بزرگ منطقه ای وارد شویم .

این مسئول در پایان با اشاره به این که برای افزایش کشت این گیاهان مشوق هایی در نظر گرفته شد، گفت: اولویت پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گیاهان کم آبخواه و پرداخت یارانه نهال اقداماتی است که جهاد کشاورزی برای فعالان این حوزه در نظیر گرفته است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار