۲ طرح عمرانی، شامل تیمچه مرتاض و خانه نیک بین، عصر چهارشنبه با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۱۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 21 February 2019

تیمچه مرتاض بنای اهدایی از دکتر حاجب مرتاض با ۳۵۰ متر مربع زیربنا و با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال که ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط بانی نیکوکار در دانشکده هنر و معماری راه‌اندازی شد.

این تیمچه در مجاورت خانه مرتاض قرار گرفته و شامل ۲ طبقه زیرزمین و همکف است و مقرر شده به سالن همایش‌ها اختصاص یابد.

تیمچه به معنی کاروانسرای کوچک بوده و در دوره معاصر به کاروانسرا‌ها یا سرا‌های کوچک و سرپوشیده گفته می‌شود.

همچنین خانه نیک بین دانشگاه یزد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده هنر و معماری به بهره برداری رسید.

این خانه از بنا‌های قدیمی جنب دانشکده هنر و معماری است که با زیربنای ۵۱۰ متر مربع و با هزینه هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای دپارتمان دکترای معماری اختصاص یافته است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، عصر چهارشنبه در سفری ۲ روزه وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و بازدید از پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان یزد است.

شرکت در آیین گرامیداشت سی امین سال تاسیس دانشگاه یزد، بازدیداز طرح‌های عمرانی و فناوری سایت اصلی دانشگاه یزد و دانشگاه‌های اردکان و میبد و حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از برنامه‌های دومین روز سفر غلامی به یزد اعلام شده است.

استان یزد حدود یکصد هزار دانشجو دارد که در ۶۸ مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود ۱۴ هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.

دانشگاه یزد افزون بر ۴۰۰ عضو هیات علمی و ۱۰۰ رشته تحصیلی دارد.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار