رئیس اسبق دانشگاه یزد با اشاره به پیشتازی یزد در علم و دانش در سال‌های متمادی، گفت: فارغ التحصیلان مدارس یزد گوی سبقت در قبولی دانشگاه‌ها را ربودند.
کد خبر: ۷۱۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 21 February 2019

جلیل شاهی رئیس اسبق دانشگاه یزد و استاد دانشگاه در مراسم سی امین سال تاسیس دانشگاه یزد گفت: در سال‌های اخیر فارغ التحصیلان مدارس یزد گوی سبقت در قبولی دانشگاه‌ها را ربودند و جایگاه ویژه‌ای در قبولی دانشگاه‌ها پیدا کردند.

وی افزود: روند توسعه و پیشرفت دانشگاه به چشم می خورد و دانشگاه یزد یکی از دانشگاه‌هایی است که بعد از انقلاب تاسیس شده و توانسته از بین دانشگاه‌های بعد از انقلاب جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

رئیس اسبق دانشگاه یزد ادامه داد: موفقیت‌های دانشگاه یزد دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن مردم این شهر هستند.

استان یزد قطب دانشگاهی کشور است
وی بیان کرد: استان یزد به عنوان قطب دانشگاهی کشور و با امکانات بالقوه‌ای که در دانشگاه‌های این شهر به ویژه دانشگاه یزد وجود دارد می‌تواند سهم قابل توجهی از دانشجویان را به خود اختصاص دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهر یزد به علت کم آبی در حال از بین رفتن است که دور اه حل برای این مشکل وجود دارد یکی تغییر و اصلاح سیاست‌ها و دیگری انتقال آب از دریا است.

شاهی اضافه کرد: گسترش و توجه بیش از پیش به گردشگری، توسعه صنایع کم ابخواه و تربیت نیروی انسانی برای کشور در سطح ملی و بین المللی می‌تواند در رفع مشکلات از جمله کم آبی موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار