مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان در دوره آموزشی مدیریت بحران شرکت کردند.
کد خبر: ۷۲۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 02 March 2019

هادی هادی نسب مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه استان یزد پایلوت آموزش مدیریت بحران در کشور است، گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان در دوره آموزشی مدیریت بحران شرکت کردند.

وی تاب‌آوری را یکی از مهمترین ضرورت‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران عنوان و افزود: تصمیم‌گیری خوب و مدیریت صحیح در زمان بحران باید نتیجه و برآیند این دوره‌های آموزشی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: آرامش موجود نتیجه فعالیت شبانه روزی ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها و مرکز استان است و در این دوره آموزشی دو روزه کارخواست‌های مختلف تعیین و تبیین می‌شوند.

یزد درگیر بحران خاموش خشکسالی
هادی نسب خشکسالی و سیل را از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های استان در حوزه مدیریت بحران دانست و افزود: یزد درگیر بحران خاموش خشکسالی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به ضرورت آموزش بهره‌برداری مناسب از منابع آبی استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه درحال حاضر به واسطه برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد مدیریت منابع آبی استان یزد در حد معقول انجام می‌شود.

هادی‌نسب طوفان، ریزگرد‌ها و جاده‌های غیراستاندارد را از دیگر بحران‌های خاموش استان یزد دانست و ادامه داد: در سال ۹۵ سند آموزش مدیریت بحران در استان یزد تدوین شده و تاکنون در حال اجرایی کردن فصل‌های این سند هستیم.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آموزش نحوه رفتار صحیح در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، خطرپذیری سیل، خشکسالی و زلزله و حتی بحران‌ها و خطرات کوچک دانست.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد بر شرکت همه مردم در دوره‌های آموزشی مدیریت بحران تاکید کرد.

دومین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران شهرستان‌های استان با موضوع سیل و زلزله با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد، بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور، عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار، هادی هادی نسب مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و جمعی از مسئولان استان در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

لازم به ذکر است: ۲۸۰ نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان یزد در این دوره آموزشی دو روزه با موضوع سیل و زلزله شرکت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار