رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد از کاهش ۱۵ درصدی تقاضا در آستانه عید نوروز خبر داد و گفت: بازار میوه یزد در روزهای پایانی سال ارزانتر می شود.
کد خبر: ۷۲۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 05 March 2019

حسین مشرف رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد از سیر نزولی برخی از اقلام میوه یزد به ویژه متاثر ممنوعیت صادرات اقلامی مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی خبر داد و گفت: هر ساله در آستانه نوروز بازار میوه به دلیل توجه مردم به سایر اقلام شب عید، راکد می‌شود و این مسئله نیز طبیعی است هر چند که امسال گرانی برخی از اقلام میوه نیز بر کاهش ۱۵ درصدی میزان تقاضا و رکود بازار تاثیر گذاشته است.

وی با بیان این که امسال میوه شب عید به وفور در بازار موجود خواهد بود، افزود: برخی از اقلام میوه مانند سیب و پرتقال به دلیل ممنوعیت صادرات، آینده ارزان‌تری را در یزد تجربه خواهند کرد، هر چند که تاثیرات این اقدام در هفته آینده احساس خواهد شد البته توزیع تنظیم بازار نیز تا ایام عید ادامه خواهد داشت.

مشرف با بیان این که قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته‌اند، افزود: سیب زمینی نو از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، سیب زمینی کهنه از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، پیاز زرد نو و کهنه زرد از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پیاز سفید ۳۰۰۰ تا ۳۷۰۰ و گوجه فرنگی از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود.

وی قیمت اقلام صیفی‌جات را نیز متاثر از کاهش بارندگی‌ها رو به کاهش عنوان کرد و گفت: کاهوی دزفولی از ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰، هویچ ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰، کلم قرمز ۵۰۰۰ و کلم سفید ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مشرف قیمت انواع سبزیجات را بدون تغییر نسبت به هفته گذشته مطرح کرد و افزود: سبزیجات خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ و سبزیجات خوردن از ۳۰۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود که این نرخ در سبزیجات آماده نیز برای انواع خوردن و خورشتی به ترتیب ۱۴ هزار و ۸ هزار تومان است.

وی در مورد قیمت انواع مرکبات تصریح کرد: پرتقال معمولی از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰، پرتقال تامسون از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ و پرتقال واشنگتنی از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان، گرانی سیب درختی مرغوب را ناشی از کمبود آن دانست و گفت: سیب درختی مرغوب و خوب ۹۵۰۰، سیب درختی متوسط ۵ هزار و ۵۰۰ و سیب درختی ضعیف با قیمت ۳۰۰۰ تومان در بازار میوه و تره بار میادین عرضه می‌شود.

مشرف با بیان این که این قیمت‌ها متعلق به بازار میوه میادین بوده و در بازار با ۳۰ درصد افزایش قیمت توزیع و عرضه می شود، گفت: هر چند که در این ایام به دلیل کاهش تقاضا در میادین تره‌بار توزیع برخی اقلام میوه کمتر از نرخ میادین نیز صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
اقا بخدا نگید ارزون میشههر وقت صحبت ارزونی میشه درست برعکس گرون میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار