مدير كل صداي و سيماي يزد در بازديد از سازمان جهاددانشگاهي يزد، اين نهاد را به لحاظ موفقيت‌هاي آن در سال‌هاي اخير از افتخارات استان خواند.
کد خبر: ۷۳۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 09 April 2019

«احمد پهلوانيان» در جريان بازديد ظهر امروز خود و معاونينش از سازمان جهاددانشگاهي استان، به موفقيت‌هاي كسب شده توسط جهاددانشگاهي در سال‌هاي اخير اشاره و اين نهاد را از افتخارات استان دانست.

وي همچنين سازمان جهدادانشگاهي استان را مجموعه‌اي همدل و موفق در استان خواند و اظهار كرد: يكي از اصالت‌هاي جهاددانشگاهي كه اين سازمان در يزد به خوبي از عهده آن برآمده، ايجاد گپ بين دانشگاه و حوزه توليد است و اين در حالي است كه همواره در كشورمان شكاف عميقي بين اين دو حوزه وجود داشته.

مدير كل صدا و سيماي مركز يزد با بيان اين كه جهاددانشگاهي يكي از مجموعه‌هايي است كه به خوبي اين شكاف را پر كرده است، اين نهاد را در امر تجاري سازي و تبديل علم به ثروت موفق دانست و نمونه بارز آن را در موضوع احياي هنرصنعت زيلو در شهرستان ميبد ذكر كرد.

«مهدي باصولي» رييس سازمان جهادانشگاهي استان يزد هم در اين نشست ضمن تبريك سال نو و خيرمقدم به مديران صداي و سيماي استان، بخش‌هاي مختلف جهاددانشگاهي را معرفي و در مورد اقدامات هر يك توضيحاتي ارائه كرد.

وي جهاددانشگاهي را يك نهاد انقلاب و غيردولتي خواند كه در دهه چهارم انقلاب با ماموريت‌هايي متفاوت از ابتداي شكل‌گيري در گستره‌ي وسيعي از فعاليت‌هاي علمي، آموزشي و پژوهشي در حال فعاليت است.

باصولي يكي از بخش‌هاي فعاليتي جهاددانشگاهي يزد را حوزه آموزش در دو قالب آموزش‌هاي دانشگاهي و كوتاه مدت ذكر و تصريح كرد: آموزش‌ عالي جهاددانشگاهي يزد در قالب دانشگاه علم و هنر به عنوان بزرگترين دانشگاه غيرانتفاعي استان با بيش از 7000 دانشجو در قريب 97 كدرشته در حال انجام است و آموزش‌هاي كوتاه مدت اين سازمان نيز از طريق هشت مركز آموزش در سطح استان صورت مي‌گيرد.

وي يكي ديگر از فعاليت‌هاي جهادانشگاهي را در حوزه پژوهش‌هاي بنيادي ذكر كرد كه در قالب گروه‌هاي علمي و پژوهشكده‌ها و پژوهشگاه‌هاي مختلف كه از معروفترين آنها پژوهشگاه سلول‌هاي بنيادي رويان است، دنبال مي‌شود.

وي اقدامات پژوهشي جهادانشگاهي يزد را در قالب يك پژوهشكده مواد نوين و سراميكي، چندين گروه مطالعات تخصيص و تعدادي مركز خدمات تخصصي مانند مراكز خدمات تخصصي گياهان دارويي، خدمات پزشكي، خاك و مصالح ساختماني، محيزط زيست و غيره، معرفي كرد.

رييس سازمان جهاددانشگاهي استان يزد در ادامه به معرفي بخش‌هاي مختلف معونت فرهنگي اين مجموعه اعم از خبرگزاري‌هاي ايسنا و ايكنا، مركز افكارسنجي دانشجويان ايران(ايسپا)، سازمان انتشارات، مركز گردشگري و غيره پرداخت.

وي به اقامات فرهنگي بين دانشگاهي جهاددانشگاهي استان يزد نيز اشاره و در اين باره برگزاري مسابقات مناظره دانشجويي كه اكنون در حال برگزاري است را به عنوان مثال يادآور شد.

باصولي يكي ديگر از بخش‌هاي جهاددانشگاهي استان را حوزه تجاري‌سازي عنوان كرد كه در قالب مراكز رشد در جهت توليد علم به ثروت در حال فعاليت است و در اين باره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در مركز رشد گياهان دارويي جهاددانشگاهي اشاره كرد.

گفتني است، در اين ديدار علاوه بر بازديد از بخش‌هاي مختلف جهادانشگاهي، ساز و كارهاي تعامل بيشتر صدا و سيما با جهاددانشگاهي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار