عمليات اجرايي طرح گازرساني به دهستان سخوید، زردین و فاز دوم دهستان گاریزات از توابع شهرستان تفت در استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 08 August 2015
به گزارش تابناک یزد، "منوچهر فلاح" مدیر عامل شرکت گاز استان ضمن اعلام اين خبر در مورد اين طرح اعلام كرد: طرح گازرسانی به دهستان سخوید و روستاهای تابعه با برآورد اعتباری معادل 70 میلیارد ریال و ساخت 66 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن، بیش از سه کیلومتر خط تغذیه، نصب یک ایستگاه TBS با ظرفیت 10 هزار متر مكعب بر ساعت و  قابلیت نصب یک هزار انشعاب خانگی و تجاری، كلنگ‌زني شد.

وي ادامه داد: طرح گازرساني به دهستان زردین و روستاهای تابعه نيز با برآورد اعتباری معادل 40 میلیارد ریال و اجراي 75 کيلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن، شش کیلومتر خط تغذیه، نصب دو ایستگاه TBS با ظرفیت پنج هزار متر مكعب بر ساعت و قابليت نصب یک هزار عدد انشعاب خانگی و تجاری انجام خواهد شد.

به گفته وي، طرح گازرسانی به فاز دوم دهستان گاریزات، روستای رشکوئیه و روستاهای همجوار هم با برآورد اعتبار معادل 24 میلیارد ریال و ايجاد بیش از 41 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن، چهار کیلومتر خط تغذیه، نصب یک ایستگاه TBS با ظرفیت پنج هزار متر مكعب بر ساعت و قابلیت نصب 500 انشعاب خانگی و تجاری انجام خواهد پذیرفت.

فلاح خاطرنشان كرد: از مجموع 542 روستای واجد شریط گازرسانی در استان، گازرسانی به 173 روستا تا پایان سال گذشته صورت پذیرفته و برنامه گازرسانی به 193 روستا نیز در سال جاری در دست اقدام است.

وی در رابطه با گازرسانی به شهرهای استان نيز یادآور شد: تاکنون 18 شهر استان به شبکه گاز طبیعی متصل و طرح گازرسانی به شهر نیر در حال اجرا و طرح گازرسانی به شهر بهاباد پس از اجرای خط انتقال آن توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از صنعت گاز به عنوان محور توسعه یاد کرد و ادامه داد: گازرسانی علاوه بر فراهم نمودن سیستم‌های گرمایشی خانگی و تجاری، در بخش‌های کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولید برق، ايجاد نیروگاه‌ها و تأمین سوخت خودروها نقش به سزایی دارد و با ورود این سوخت پاک و ارزان، زمینه مناسب جهت توسعه صنایع کوچک و بزرگ و به دنبال آن ایجاد اشتغال فراهم خواهد آمد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار