ريیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد از صدور 98 رأی مراقبت الکترونیک و اجرای کامل 90 رأی آن تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 19 May 2019

«حجت اسدی» در حاشیه بازدید ريیس کل دادگستری استان و شورای معاونین دادگستری از زندان مرکزی یزد، گفت: ایجاد مرکز مراقبت الکترونیک در استان یزد از مصوبات اخیر قوه قضائیه است که پیگیر اجرايی شدن آن هستیم.

وی به استخراج و پرونده‌خوانی تمام پرونده‌های زندانی‌دار موضوع مهریه دادگستری یزد اشاره و بیان كرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، 100درصد پرونده‌های زندانی‌دار موضوع مهریه دادگستری مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان از هرگونه امکان قانونی برای کاهش مجازات و تخفیف آنها استفاده کرد.

این مقام قضائی اظهار كرد: نوسانات نرخ‌ها و افزایش قیمت سکه، دادگستری را با درخواست‌های مکرر تعدیل مهریه مواجه کرده بود که با تصمیم تبدیل معادل ریالی، این مسئله سامان گرفت و این طرح جهت اجرا به سایر استان‌ها نیز ارائه شد.

وی بازدید از زندان را بسیار خوب ارزیابی و بيان كرد: حضور در زندان و دیدار با زندانیان، نگرش بسیاری از قضات نسبت به استفاده از مجازات حبس را تغییر می‌دهد.

ريیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد اضافه کرد: در بسیاری از بازدیدها، قضات در جریان بازدید و دیدار با زندانیان خود، پیشنهاد استفاده از تخفیف مجازات، آزادی مشروط و عفو را می‌دهند چرا که از نزدیک و در فضایی متفاوت و از زاویه‌ای دیگر به شرایط زندانی و موضوع پرونده توجه می‌كنند.

وی بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تأکید و ابراز کرد: استفاده از مراقبت الکترونیک، احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان، همه مواردی است که می تواند در رویکرد اصلاحی مؤثر باشد و به کنترل جمعیت کیفری زندان نیز کمک كند.

ريیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد با حضور در بند زندانیان مهریه و نفقه، ساعاتی را در این بند گذراند و ضمن استماع مشکلات زندانیان، بر پیگیری درخواست‌های زندانیان در چارچوب قوانین، قول مساعد داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار