مسئول آموزش سازمان انتقال خون يزد با اشاره به اجرای طرح فوری اهدا خون در شهرهای استان،‌ گفت: در اين طرح 71 نفر مراجعه کردند، که 51 نفر از آنها در بازه زمانی 20 الی 23 موفق به اهداي خون شدند .
کد خبر: ۷۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 20 May 2019

«حسین روییتن» با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه میزان اهدا کنندگان بسیار کاهش یافته و مردم کمتر برای اهدای خون اقدام می‌کنند که این امر، موجب کاهش ذخایر خونی در تمام گروه‌ها نسبت به سایر ایام سال می‌شود .

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی از فرصت ماه بندگي خدا استفاده کرده و اهدای خون را به عنوان یک انفاق، صدقه جاریه و زکات سلامتی در نظر گیرند.

مسئول آموزش سازمان انتقال خون يزد با بیان این که طرح فوری اهدا خون در شهرهای استان آغاز شده است،‌ گفت: چهار پایگاه ثابت خونگیری در میدان ابوذر، فلکه پنجم آزاد شهریزد وشهرهای اردکان و میبد آماده دریافت تمام گروهای خونی است.

رویین‌تن با بیان این‌که تاکنون 71 نفر در طرح فوری اهدای خون شرکت کردند و 51 نفر موفق به اهدا شدند، تصریح‌ کرد: در ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال خون ابوذر در شیفت عصر هم از ساعت 18 تا 23:30 نسبت به خونگیری از اهدا کنندگان اقدام می‌کند.

این مسئول در پایان با بیان این‌که پایگاه انتقال خون اردکان نیز از بعد از اذان مغرب تا ساعت 23:30 فعال است، خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر نیز خونگیری از شب زنده داران، بعد از اذان مغرب تا ساعت یک بامداد ادامه دارد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار