سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه 62 مدرسه در این شهرستان دایر است گفت: نیمی از این مدارس از بافت فرسوده برخوردار بوده و استحکام لازم را ندارند .
کد خبر: ۷۴۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 20 May 2019

علیرضا جدیدی اردکانی  در حاشیه بازدید از تعدادی از این مدارس افزود: فرسودگی مدارس از نگرانی های مسئولان این شهرستان است و مشکلات اصلی مجموعه آموزش و پرورش باید رفع شود.
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه با کاهش مشکلات، دانش آموزان و معلمان نیز راه توسعه پایدار را خواهند پیمود تصریح کرد: در این شهرستان باید نهضت مدرسه سازی و ساخت سالن‌های چند منظوره و ورزشی آغاز شود.
رئیس آموزش و پرورش اردکان نیز با اشاره به مشکلات موجود این بخش در همه حوزه‌های فعالیتی، افزود: هم اکنون حدود 50 درصد مدارس، جزو بافت‌ فرسوده هستند که استحکام لازم را ندارند و با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی حتی ناگزیر به 2 شیفته کردن این مدارس نیز هستیم.
ابوالفضل کارگر ادامه داد: متأسفانه هیچ گونه اعتباری در این حوزه وجود ندارد و می‌طلبد که خیرین نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
وی با بیان اینکه مدارس ما نیز با مشکل سیستم گرمایشی مواجه است تاکید کرد: اگر برای رفع این مشکل چاره اندیشی نشود اول مهرماه سال تحصیلی امسال نیز با آن مواجه خواهیم بود.
رئیس آموزش‌ وپرورش اردکان با اشاره به اینکه 6 هنرستان در این شهرستان دایراست افزود: این هنرستان ها از تجهیزات لازم برخوردار نیستند .
کارگرگفت: ‌در مقاطع ابتدایی با توجه به کارهای بنیادی که باید انجام بگیرد نیاز به سالن های ورزشی است که متاسفانه دانش آموزان اردکان ازآن محروم هستند .
رئیس آموزش و پرورش اردکان تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش اردکان با توجه به اینکه 19 هزار و 600دانش آموز دارد اما با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار