مدیر كل تعاون روستایی استان یزد از توزیع 164 هزار تن انواع نهاده‌های دامی در سطح استان خبر داد و گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید استان نقش موثری در تکمیل چرخه تولید، برداشت و بازاررسانی محصولات کشاورزی و دامی استان دارد.
کد خبر: ۷۴۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 20 May 2019

«یداله جوادپور» با اشاره به توزیع 164 هزار تن انواع نهاده های دامی در سطح استان در سال گذشته، اظهار کرد: این نهاده‌ها شامل سبوس، جو، ذرت دانه‌ای، کنجاله سویا، کنجاله پنبه و کنسانتره دامی بوده است.

وی با بیان این که شبکه تعاون روستایی و كشاورزي استان در سال 97 بیش از 800 تن انواع بذور اصلاح شده نظير گندم و جو را تولید، فرآوری و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است، افزود: این رقم در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان به توزیع بیش از 14 هزار تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی، آلی، زیستی و قریب 21 هزار لیتر انواع سموم در سال گذشته در استان اشاره کرد.

وي گفت: در زمینه ایجاد و تجهیز ظرفیت‌های فنی و مهندسی شبکه تعاون روستایی، شش طرح از زیرساخت‌های شبکه شامل مراکز عرضه و خرید محصولات، ساخت، تكميل، تجهيز و استانداردسازی و تعداد سه واحد صنايع فنی، تبديلي و تكميلي و توليدي شبكه شامل ایستگاه جمع‌آوری شیر، واحد سردخانه و ایستگاه بوجاری بذر ايجاد، تکمیل یا تجهیز شده است.

وی ادامه داد: در سال 97 میزان یک هزار و 50 تن به ظرفيت انبارهای فنی و مهندسی شبکه تعاون روستایی و كشاورزي در شهرستان خاتم افزوده و 71 دستگاه ماشین ‎ آلات، ادوات و دنباله بندهای کشاورزی طی این مدت تامین و در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

جوادپور در پایان خاطرنشان کرد: شبکه تعاونی ‎ های روستایی، کشاورزی و تولید استان یزد با سرمايه ‎ گذاري ‎‎ هاي قابل توجه در طول ساليان متمادي نقش موثری در تکمیل چرخه تولید، برداشت و بازاررسانی محصولات کشاورزی و دامی استان دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار