معاون عمرانی شهرداری یزد با اشاره به اینکه بعضی ورودی‌های شهر تاریخی و جهانی یزد وضعیت خوبی ندارند، از ساماندهی این مسیرها در سه حوزه زمینی، ریلی و هوایی خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 20 May 2019

مجتبی فرهمند با بیان این که شهر یزد به عنوان یک شهر گردشگرپذیر و جهانی محسوب می‌شود اظهار داشت: ورودی‌های شهر به عنوان اولین پرده نمایش شهر هستند و باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به اهمیت ورودی‌های یک شهر تاریخی برای گردشگران افزود: ورودی‌های شهر یزد به سه دسته هوایی، زمینی و ریلی برای مسافران داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند.

معاون عمرانی شهرداری یزد با بیان اینکه ورودی‌های زمینی شهر یزد به چند دسته تقسیم می‌شوند خاطرنشان کرد: ورودی شمالی از سمت تهران، ورودی جنوبی از سمت کرمان و ورودی غربی از سمت شیراز ورودی‌های شهر یزد را تشکیل می‌دهند.

فرهمند با اشاره به طراحی و انجام ورودی‌های شهر گفت: طراحی ترافیکی و طراحی شهری ورودی شمالی و غربی به اتمام رسیده است و بخشی از ورودی غربی در مرحله اجرا قرار دارد و سال گذشته روشنایی تمام ورودی‌های شهر به اتمام رسید.

وی گفت: بخشی از طرح‌ها در ورودی شمالی با توجه به اینکه با برخی از شهرها در طول مسیر مشترک است و نیاز به هماهنگی اجرا دارد در حال برنامه‌ریزی و پیگیری است.

معاون عمرانی شهرداری یزد با اشاره به شرایط نابسامان ورودی جنوبی شهر از سمت کرمان عنوان کرد: ورودی جنوبی شرایط خوبی نداشت و هیچ طرحی برای آن در نظر گرفته نشد بود ولی طراحی‌هایی برای آن در سال جاری صورت گرفته و تا یک ماه آینده قطعی شده و در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

فرهمند ادامه داد: بخش بعدی ورودی‌ها ورودی هوایی شهر یزد است که بلوار آزادگان به عنوان وروی هوایی محسوب می‌شود، که طرح بازپیدایی از فرودگاه تا میدان ابوالفضل در دستور کار قرار دارد و تا دو ماه آینده نهایی شده و ساماندهی آن هم در بودجه سال 98 قرار گرفته و به عنوان ورودی شهر در بخش هوایی مورد توجه قرار دارد.

وی ورودی ریلی را هم یکی از ورودی‌های اصلی شهر دانست و اظهار داشت: ورودی ریلی هم اصلی‌ترین بخش آن ساماندهی دسترسی به ایستگاه قطار به لحاظ ترافیکی و پارک و محوطه سبز جلو ایستگاه راه آهن است و در دستور کار شهرداری برای اجرایی شدن طرح آن تا پایان سال قرار گرفته و عید نوروز امسال با یک شکل جدیدی میزبان میهمانان ریلی به شهر یزد باشیم.

وی با بیان اینکه تمام آسفالت‌های شهر و به ویژه ورودی‌های آن در حال ترمیم است گفت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌هایی به آسفالت شهر رسانده که برنامه درزگیری‌ها و روکش‌ها شروع شده است که در این زمینه ورودی‌ها در اولویت کار قرار دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار