دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد اعلام كرد: بيمه‌هاي دولتي استان در چهار ماه نخست امسال 292 میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 07 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"حسنعلی طالعی‌" در جمع خبرنگاران، مجموع خسارت‌های پرداختی سال‌های 92 و 93 را نيز یک‌هزار و 920 میلیارد ریال و مجموع آن براي سال‌های 90 و 91 را یک‌هزار و 293 میلیارد ریال ذكر كرد.

وی با بیان این که ماموریت اصلی صنعت بیمه، عرضه اطمینان و آرامش برای آحاد جامعه است، گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور طبق آخرین آمار 1.73 درصد ولي در استان یزد بيشتر از كشور و معادل 2.2 درصد است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد در ادامه حق بیمه سرانه تولید شده در بخش بیمه‌های بازرگانی در استان یزد را 340 هزار تومان و استان را از اين لحاظ در جایگاه دوم کشور كه داراي ميانگين 270 هزار تومان است، ذكر كرد.

طالعی با اشاره به این که بیمه‌های بازرگانی به دو صورت اختیاری و اجباری هستند، گفت: بیشترین حق بیمه‌ای که در استان و كشور پرداخت می‌شود در رابطه با بیمه‌نامه خودرو به ویژه شخص ثالث است.

وي همچنين در بخشي از سخنانش با بيان اين كه حدود 15 درصد موتورسیکلت‌ها در استان یزد بیمه هستند ولي 85 درصد آنها فاقد بیمه هستند، خاطرنشان کرد: در راستاي ترغيب مالكان موتوسيكلت براي استفاده از خدمات بيمه و نظر به آمار بالاي تلفات و خسارات ناشي از تصادفات موتورسيكلت‌ها،  تسهیلاتی از قبیل تقسیط در حق بیمه در استان منظور شده است.

طالعی در ادامه بیمه‌ها را به دو نوع بيمه‌هاي زندگی و غیر زندگی نيز تقسیم كرد و گفت: سهم بیمه‌های زندگی در دنیا 56 درصد از حق بیمه‌های صادره است و این درحالی است که در ایران سهم حق بیمه‌های زندگی تنها 9.1 درصد است.

وي ادامه داد: در همین راستا نيز شرکت‌های بیمه با توسعه محصول خود در بیمه‌های زندگی شرایطی فراهم كرده‌اند که افراد مختلف جامعه بتوانند متناسب با نیاز و تقاضای خود نسبت به خریداری بیمه زندگی مورد نظرشان اقدام كنند.

دبير شوراي هماهنگي بيمه‌هاي دولتي استان در پايان نيز یادآور شد: در مجموع سال‌های 90 و 91 نزدیک به 10 هزار و 800 مورد بیمه عمر با حق بیمه 11 میلیارد و 700 میلیون تومان و در سال‌های 92 و 93 نزدیک به 14 هزار بیمه‌نامه با حق بيمه  20 میلیارد تومان صادر شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار