اقدام ضدفرهنگی شهردار کرمانشاه با تعطیلی فرهنگ‌سراها

یک کارگردان کرمانشاهی تئاتر گفت: تعطیلی فرهنگ‌سراهای کرمانشاه از سوی شهردار زخمی بر پیکره فرهنگی شهر است.
کد خبر: ۱۶۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 17 January 2016
یک کارگردان کرمانشاهی تئاتر گفت: تعطیلی فرهنگ‌سراهای کرمانشاه از سوی شهردار زخمی بر پیکره فرهنگی شهر است.

حجت‌الاسلام یزدان پرونده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مقوله فرهنگی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و رهبر معظم انقلاب حساسیت این موضوع را بار‌ها بیان فرموده‌اند.

وی ادامه داد: تاکید بر کار فرهنگی باید از سوی همه مسئولان جدی گرفته شود و این در حالی است که شهردار کرمانشاه فرهنگ‌سراهای این شهر را تخلیه و محدود کرده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: این اقدام به‌‌نظر می‌رسد یک برنامه طراحی شده باشد که بلا‌استفاده بودن این فرهنگ‌سراها را القا کند تا با تغییر کاربری آن استفاده دیگری از آن صورت بگیرد.

پرونده تصریح کرد: یکی از فرهنگ‌سرا‌های شهر کرمانشاه نیز با همین اقدام تعطیل شد و استفاده دیگری از آن صورت گرفت که اگر دل‌سوزان عرصه فرهنگ در این مورد احساس تکلیف نکنند قطعا چنین اقدامات ضد‌فرهنگی تسری می‌یابد.

این کارگردان کرمانشاهی با انتقاد از این وضعیت و غیرکارشناسی خواندن آن، متذکر شد: روند تعطیلی فرهنگ‌سرا‌ها دقیقا عکس بسیاری از شهر‌های کشور است.

پرونده با بیان اینکه تعطیلی فرهنگ‌سرا ضربه بدی به وضعیت فرهنگی شهر وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع هیچ دلیل قانع کننده‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار