مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خبر داد:

۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه هایتک در کرمانشاه نیاز است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: پروژه هایتک امتیازی برای استان محسوب می شود اما به دلیل اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبا لازم دارد و تخصیص داده نشده، راکد مانده است.
کد خبر: ۳۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 19 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، داود ناصری امید از اعزام تیم ملی مهارت به مسابقات کشوری خبر داد و افزود: از بین ۱۴۴ نفر شرکت کننده در ۱۸ رشته در مرحله استانی ۲۱ نفر برای اعزام به مسابقات ملی مهارتی انتخاب شدند.

وی افزود: در میان شرکت کنندگان ۳ نفر خانم و ۱۸ نفر از آقایان هستند که در سه تیم دو نفره آلواترونیک، مکاترونیک و طراحی سبز، و مابقی در ۱۵ رشته تک نفره به رقابت می پردازند.

ناصری امید خاطر نشان کرد: هفدهمین دوره از مسابقات انتخابی از۲ آبان تا ۵ آبان و با حضور تیم های سراسر کشور در مرکز تربیت مربی استان البرز برگزار و منتخبین به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۷ در ابوظبی برگزار می شود، راه می یابند.

وی از آمار بالای بیکاری در استان اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: برای برون رفت از این معضل باید به بحث مهارت افزایی بیشتر توجه شود و این فرهنگ بین عموم مردم نهادینه شود چرا که ۶۰ درصد افراد جویای کار فاقد مهارت  هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین از تحقق تعهدات این سازمان سخن گفت و افزود: در ۶ ماهه اول سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از رشد ۱۱.۵ درصدی برخوردار هستیم و پیش بینی می شود تا پایان سال این تعهدات ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کند.

وی مجموع تعهدات محقق شده  در ۶ ماهه اول سال را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز دولتی و ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر ساعت در بخش خصوصی عنوان کرد.

وی گفت: ۲۲ مرکز فنی و حرفه ای ثابت دولتی در سطح استان و ۳ مرکز آماده بهره برداری داریم و برای ۳۵۰ آموزشگاه آزاد تاکنون مجوز صادر کرده ایم که از این تعداد ۲۵۰ آموزشگاه فعال و ۱۰۰ آموزشگاه بدلیل مشکلات اقتصادی یا نبود کارگاه و مشکلات شخصی راکد هستند.

ناصری امید از آموزش های فنی و مهارتی در بیان روستائیان خبر داد و افزود: به کمک نهادهایی همچون بسیج سازندگی توانستیم در سال قبل ۵۰۰ هزار نفر ساعت به آموزش مهارتی روستائیان بپردازیم.

وی تصریح کرد: ۴ پروژه در دست اقدام داریم که ۳ پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری از نظر فیزیکی به اتمام رسیده، پروژه های دهکده مهرت در اسلام آباد، سنقر و هرسین که ۷ میلیارد تومان اعتبار برای این سه پروژه که هر کدام ۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا دارند هزینه شده است و امید است تا پایان سالجاری به بهره برداری برسند.

این مسئول همچنین افزود: پروژه هایتک امتیازی برای استان محسوب می شود اما متاسفانه به دلیل اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و تا کنون این مبلغ تخصیص داده نشده همچنان راکد مانده است.

وی در پایان به آموزش مهارتهای فنی در ارگانه ا، نهادها و دیگر مراکز دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش برای توانمند سازی زندانیان در ۶ ماهه اول امسال تحقق پیدا کرد که همین امر در آینده می تواند ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار