خسارت های احتمالی وزش باد به عشایر قصرشیرین در دست بررسی است

مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو گفت: خسارت های احتمالی وزش باد شدید پنجشنبه شب و بامداد امروز به عشایر مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب در دست بررسی است.
کد خبر: ۳۴۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،جواد مرادی روز پنجشنبه افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب چادرها و کپرهای عشایری بر اثر وزش باد با سرعت 59 کیلومتر در ساعت بامداد امروز در شهرستان قصرشیرین به امور عشایری اعلام نشد و مراجعه ای از سوی خود عشایر نیز مبنی بر خسارت نداشته ایم.
وی اظهار کرد: کارشناسان به منطقه اعزام شده اند تا خسارت های احتمالی را برآورد کنند.
وی گفت: هم اکنون کار آبرسانی سیار به عشایر مستقر در منطقه به وسیله 6 دستگاه تانکر آبرسانی انجام می شود و امداد رسانی به عشایر منطقه برای تامین مواد غذایی، سوخت و دیگر امکانات اولیه مورد نیاز آنها صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه نیست.
وی جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین را یک هزار و 590 خانوار با بیش از 9 هزار تن جمعیت شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران نام برد و اظهارداشت: این عشایر در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر هستند. 
این مقام مسوول ادامه داد: عشایر قصرشیرین با در اختیار داشتن 195 هزار راس جمعیت دامی، در مجموع سالیانه سه هزار و 415 تن شیر، 183 تن پشم، دو هزار و 559 تن گوشت قرمز تولید می کنند.
مرادی گفت که تهیه مواد خوراکی، مواد شوینده، آرد و تعمیر و مرمت راه روستایی و ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش از خدماتی است که از سوی این نهاد به عشایر منطقه ارایه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار